مریم امیرجلالی: برای مردم الگو میشویم که چگونه قرص بخورند و خودکشی کنند!
مریم امیرجلالی از جمله بازیگرانی است که در سال های اخیر فعالیت چندانی در زمینه سینما و تلویزیون نداشته است.

 

گفت و گو با مریم امیرجلالی

آخرین مجموعه تلویزیونی وی، مجموعه «روزهای بد به در» به کارگردانی سعید آقاخانی است. از دیگر مجموعه ها و فیلم های او می توان به «شب های تهران»، «از ما بهتران»، «متهم گریخت»، «بازنشسته ها»، «پشت کنکوری ها»، «خانه به دوش» و… اشاره کرد.

 

بازیگر مجموعه ««متهم گریخت» در  گفت و گویی در خصوص عملکرد تلویزیون در سالی که گذشت عنوان کرد:
برای کسی مثل من که سالها در سریال های پر مخاطبی بازی می کرده ام اما مدتهاست در تلویزیون و سینما فعالیتی نداشته ام پاسخ دادن به این سوال کمی سخت است. اما اگر بخواهم با توجه به فیلمنامه هایی که به دستم می رسد نظر دهم باید گفت واقعاً تاسف آور است. دلیل اینکه بسیاری از پیشنهادات را قبول نکرده ام به این خاطر است که نمی خواهم خاطرات خوبی که از من در ذهن مردم باقی مانده، بد شود. ما در گذشته فیلم نامه های خوبی داشتیم اما نمی دانم چرا الان هیچ یک از این فیلم نامه ها خوب نیستند.  یادم می آید زمانی که فیلمنامه هایی مثل «خانه به دوش»یا «متهم گریخت» به دستم می رسید، با اطمینان سر صحنه می رفتم و می دانستم سریال می گیرد. اما الان نه کار ها خوب هستند و نه اغلب بازیگران را کسی می شناسد. چهره هایی را به عنوان بازیگر در سریال هایی می بینیم که اصلا با آن ها خاطره نداریم و نمی شناسیم. من خودم به شخصه دو سال است که فعالیتی در سینما و تلویزیون نداشته ام  تمام کسانی که با من برخورد داردند هنوز بعد از گذشت این مدت طولانی می گویند ما هنوز هم سریال «خانه به دوش»، «چهارخونه» و.. را دوست داریم و برایمان خاطره ساز است. این گونه سریال ها هستند که در ذهن  مردم باقی می مانند. سریال های خشن و بی محتوایی که امروز  پخش می شوند هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند. فکر می کنم ما با این نوع سریال ها دقیقا الگو می شویم برای مردم که بدانند چطور قرص بخورند، خودکشی کنند و… تا اوضاع به همین شکل بماند فعالیتی نخواهم داشت.

 

امیر جلالی در خصوص تغییرات مدیریتی معاونت سیما بیان کرد:
متاسفانه من چون تلویزیون را تماشا نمی کنم در جریان هیچ یک از این اتفاقات نیستم. هر کس روی کار بیاید نیاز به زمان دارد تا خود را ثابت کند. به هر حال امیدواری تنها راهی است که پیش روی ماست.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.ir