رضا رویگری: آیا حیدریان می‌تواند چیزی را که من می‌گویم عملی کند؟
بازیگر نام آشنای عرصه بازیگری از رئیس جدید سازمان سینمایی درخواست‌هایی را مطرح کرد.

درخواست رضا رویگری از سازمان سینمایی

رضا رویگری به مناسبت برگزاری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چارسو حضور پیدا کرد و درباره اوضاع این روزهای سینما صحبت هایی را مطرح کرد.

رضا رویگری درباره برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت:
«برگزاری جداگانه جشنواره جهانی فجر امکانات بیشتری را در اختیار جشنواره جهانی قرار می‌دهد و به حضور کشورهای بیشتر در این رویداد می‌انجامد. من در کل با برگزاری جشنواره موافق بودم زیرا زمانی که در عرصه تئاتر فعالیت می‌کردم از طریق رفتن به جشنواره‌های دیگر آثار افراد مختلف را می‌دیدم و آنها نیز از همین طریق آثار من را تماشا می‌کردند و جشنواره‌ها این ارتباط دو سویه را برقرار می‌کنند. تبادل افکار از جنبه‌های مثبت جشنواره‌ها به حساب می‌آید

رویگری درباره انتظارش از محمدمهدی حیدریان به عنوان رئیس سازمان سینمایی و مطالباتش به عنوان یک هنرمند از او نیز توضیح داد:
«من نمی‌دانم با توجه به اینکه برخی از مباحث قانونی است آیا حیدریان می‌تواند آن چیزی را که من می‌گویم عملی کند؟ به هر حال دلم می‌خواهد دست نویسندگان و کارگردانان بازتر بشود تا در این شرایطی که سینمای ایران در سطح جهان مطرح شده و جشنواره‌ای نیست که درخشش آن متعلق به فیلم‌های ایرانی نباشد، فیلمی را بسازند که بتواند سینمای کشورمان را جهانی‌تر بکند. به نظر من بهتر است حالا که سینمای ما مطرح شده اجازه بدهند بچه‌ها با آرامش خاطر بیشتری کار کنند. ما هم به عنوان هنرمند خواسته‌هایی داریم و آن این است که دستمان تا اندازه‌ای باز باشد تا خودمان را سانسور نکنیم زیرا خودسانسوری خیلی بد است. ما هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان و بازیگران خوبی داریم که بدون امکانات فعالیت می‌کنند. درخواست من این است که مدیران به امکاناتی که سینما به آنها نیاز دارد رسیدگی کنند و بدانند هنرمند اگر تأمین نباشد ممکن است نقش‌هایی را که دوست ندارد قبول کند زیرا قدرت مسائل روزمره زیاد است.»

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir