حرف های مهناز افشار درباره تجربه یک زندگی خاص با عباس کیارستمی
مهناز افشار به مناسبت برپایی نمایشگاه عکس «یک تکه زندگی» درباره همکاری‌اش با عباس کیارستمی گفت: «حضور در فیلم «شیرین» برای من یک زندگی و تجربه‌ای خاص بود.»

گفت و گو با مهناز افشار

 

مهناز افشار در حاشیه برپایی نمایشگاه 77 عکس از 77 هنرمند برای سالگرد تولد عباس کیارستمی، درباره همکاری‌اش با این کارگردان بزرگ در فیلم «شیرین» سخن گفت.

«یک تکه زندگی»، عنوان نمایشگاهی از آثار هنرمندانی است که روایت خود از زندگی را در قالب عکسی به کیارستمی تقدیم کرده‌اند. این نمایشگاه در گالری ایوان برپا شده است.

مهناز افشار درباره نگاهش به سینمای کیارستمی گفت:
«اگر بخواهم ساده درباره آقای کیارستمی بگویم، اصلا آقای کیارستمی را نباید وارد این دسته‌بندی سَبک‎ها کرد. به نظرم ایشان فراتر از این هستند. حداقل برای من این‌طور است و نمی‌توانم آقای کیارستمی را محدود به سبکی کنم. ایشان یک زندگی هستند که من توانستم یک تجربه‌ای را در زندگی هنری ایشان لمس کنم و اصلا تفکیک سبک را در مورد ایشان درست نمی‌دانم و آنقدر فراتر از این ماجرا هستند که در این طبقه‌بندی قرارشان نمی‌دهم. آن تجربه همکاری که در فیلم «شیرین» با ایشان داشتم، هم در ذیل همین موضوع قرار می‌گرفت و تجربه یک زندگی برای من بود.»

افشار در مورد تاثیرگذاری آثار عکاسی کیارستمی توضیح داد:
«به نظرم چون معنی زندگی را کاملا می‌توانیم در آثار ایشان حس کنیم، برای همین در همه جهان نه فراموش می‌شود و نه تاریخ مصرف دارد. همیشه حضور دارند.»

این بازیگر درباره تاثیرگذاری عکاسی کیارستمی در فیلمسازی‌اش گفت:
«بله این عکاسی به طور مشخص و محسوسی در کارهای سینمایی ایشان دیده می‌شد و اگر این‌طور نبود ما و این تعداد علاقه‌مندان در اینجا و در تمام نقاط دنیا درباره او و آثارش صحبت‌ نمی‌کردیم.»

او در پایان درخصوص آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه «یک تکه زندگی» گفت:
«خیلی کارهای خوبی بود و بسیار لذت بردم و حال و هوای آقای کیارستمی در اینجا حس می‌شود.»

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.comculture
منبع: khabaronline.ir