درخشش خیره کننده ترانه علیدوستی در نقش یک قربانی
ترانه علیدوستی به در سایت جشنواره ترابیکا به عنوان یکی از ده بازیگر برتر سال 2017 انتخاب شد.

 مطلب سایت جشنواره ترابیکا در تحسین بازی ترانه علیدوستی در فروشنده

سایت جشنواره ترابیکا ضمن انتخاب بازی ترانه علیدوستی به عنوان یکی از ده بازی برتر بازیگران زن در سال ۲۰۱۷ نوشته:
در «فروشنده»، درام اخلاقی برنده‌ی اسکار اصغر فرهادی، ترانه علیدوستی بازیگری، که با سابقه‌ی همکاری با این نویسنده-کارگردان را دارد، بازی خیره‌کننده‌ای ارائه داده که تحسین بسیاری دریافت کرده است، هم برای کارهایی که انجام داد و هم کارهایی که انجام نداده بود.

علیدوستی در نقش رعنا، زن ایرانی متأهلی که یک شب در منزل جدیدش توسط یک غریبه مورد تعرض قرار گرفته است، سر باز می‌زند از این که کاراکتر را به احساسات شخصی بیاراید یا آن که وضعیت استثنایی پیش‌آمده را به‌گونه‌ای تصویر کند که به اتفاقات و گره‌گشایی موجود در فیلم محدود شود. این کم‌فروشی شجاعانه در نمایش تمایزها می‌توانست به فاصله گرفتن مخاطبی بیانجامد که منتظر تکنیک حساب شده و توانایی ناب بازیگر نیست، همین گوشه‌چشمی است به سرسختی و ویرانی‌ حاصل در داستان. اما عمدتا دریافت رو‌ به رشدی وجود دارد که ثابت می‌کند نگرانی‌هایی که به پرده چنگ می‌زدند دقیقا به همان‌ اندازه‌‌ای است که تماشاگر را مجذوب قصه کند.


خودداری تماشایی علیدوستی تمام و کمال قوس

شخصیتی هر زنی را در برمی‌گیرد که سعی دارد تا تاب و توانش را بعد از برخوردی هولناک دوباره به دست بیاورد. و تمام این‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که در خفا سعی دارد تا نقشی را که هرگز نخواسته ایفا کند پس بزند، نقش یک قربانی.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: مجله دنیای تصویر