دلایل ناگفته بهرام رادان برای انصراف از بازی در سنتوری 2
درام موزیکال «سنتوری»داریوش مهرجویی از جمله آثار موفق دهه اخیر بود که به دلیل توقیف نسخه سینمایی، به ناگاه سر از بازار قاچاق درآورد و در نهایت بعد از مدتها نسخه خانگیش عرضه شد.

چرا بهرام رادان در سنتوری 2 بازی نکرد؟

توقیف فیلم مجاز «سنتوری» هرچند به طرح شکایت در دیوان عدالت اداری منجر شد ولی حسرت اکران نشدن فیلم را پیش روی کارگردان و دیگر عوامل آن قرار داد و شاید یکی از دلایل علاقه مهرجویی برای ساخت قسمت دوم «سنتوری» همین بود.

با این حال «سنتوری۲» هم به دلایل مختلف که مهمترین آنها مهاجرت گلشیفته فراهانی به اروپا و عدم تمایل محسن چاووشی و بهرام رادان برای همراهی بود به نتیجه نرسید.

بهرام رادان درباره چرایی به نتیجه نرسیدن «سنتوری۲» به «همشهری جوان» گفت:
وقتی فیلمی موفق شد من هیچ دافعه‌ای نسبت به ساختن قسمت دوم فیلمها ندارم. وقتی مخاطب فیلمی را دوست دارد بازیگر می‌تواند آن کاراکتر موفق را ادامه دهد اما با شرایطی که ارزش کار کم نشود. اولین بار که آقای مهرجویی با من تماس گرفتند و گفتند قصد ساخت «سنتوری۲» را دارند حقیقتا خیلی خوشحال شدم و طبق قراری که با ایشان گذاشتیم انرژی بسیار زیادی برای این کار داشتم.

رادان درباره انصراف از همراهی با «سنتوری۲» بیان داشت:
وقتی دیدم افرادی که در تیم جدید ساخت «سنتوری» قرار گرفته‌اند دارند از هم پاشیده می‌شوند، تصمیم گرفتم کناره‌گیری کنم. ابتدا این موضوع را طی یک نامه به شخص داریوش مهرجویی اعلام کردم اما باز هم در فضای مجازی حرف و حدیثهای متفاوتی درباره این موضوع مطرح شد، بعد از صحبتهای محمدرضا شریفی‌نیا درباره این فیلم، نطرم را علنی کردم.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: همشهری جوان/cinemajournal.ir