از اتهام تند کیهان علیه بهرام بیضایی تا حمله به پرویز پرستویی به خاطر حمایت از مردم
 یک بازیگر سینما ضمن حمایت از عوامل گرانی و تورم و فشار اقتصادی بر مردم گفت که نباید مردم را اغتشاشگر دانست!

حمله تند کیهان به پرویز پرستویی به خاطر اینکه مردم کشور را اغتشاشگر نمیداند!

کیهان:_پرویز پرستویی در مصاحبه با یک برنامه اینترنتی، به وقایع اخیر پرداخته و بدون اینکه بگوید چه کسی گفته که مردم فتنه‌گر هستند اظهار کرد:
«واقعا باید صادقانه نگاه کنیم که در این چند ماه اخیر واقعا مردم ما فتنه‌گر بودند؟ این مردم اغتشاشگر بودند؟ حال اگر لابه‌لای این مردم اتفاقاتی می‌افتد که من نمی‌خواهم وارد جریانات سیاسی شوم، به مردم انگ می‌زنید؟»

این اظهارات عجیب درحالی است که همه رسانه‌ها تأکید دارند که اساسا صف مردم و انتقادات اقتصادی آنها که از قضا متوجه دولت است، از فتنه‌گرانی که به پرچم مقدس کشورمان توهین کردند و مردم بی‌گناه را به قتل رساندند جداست. نکته جالب این است که پرستویی در همین مصاحبه بارها تأکید کرده است که نمی‌خواهم از آقای روحانی خرده بگیرم و در جایی هم گفته است:
«همه می‌دانیم دولت جدید برخی رفع و رجوع‌های دولت قبلی را دارد و زمان می‌برد که کار خود را انجام دهد.»

این درحالی است که دولت کنونی نزدیک به پنج سال است که زمام تمام امور اجرایی کشور را به دست گرفته و براساس همه آمارهای موجود، فشار اقتصادی بر مردم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیشتر شده است.

پرستویی پیشتر بهرام بیضایی را که علی‌رغم خانواده بهایی‌اش خود را لائیک می‌داند، به عنوان یک اسلام‌شناس معرفی کرده بود!

سیمرغ:_ گفتنی است که بهرام بیضایی, هیچ گاه بهایی نبوده است. وی در خانواده ای مذهبی و ادیب در تهران متولد شد و خانواده ی وی از چندین نسل قبل از تولد وی تعزیه خوان و شاعر بوده اند. و شجره نامه خانوادگی وی در سایت ویکی پدیا موجود است. پیشینهٔ شاعری و سخنوری در خانوادهٔ بیضایی همچنین آمیخته به پیشینهٔ نمایش است، چراکه از چندین نسل قبل اعضای این خانواده تعزیه‌گردان بودند. . لغتِ «بیضایی» (یا «بیضائی») از تخلّصِ ادیب آمده؛

به گزارش عصر ایران عبدالله اسفندیاری نیز در گفت و گویی اظهار داشته است که:
درباره بهایی بودن بیضایی باز هم به صراحت می‌گویم این ساخته و پرداخته ذهنهایی بیمار بوده که از خود بالاتر نمی‌دیده‌اند. من خودم در همان دوران با ایشان درباره این تهمت صحبت کردم و ایشان گفت «از آنجا که در مناطقی از شیراز گروهی از بهاییان با نام خانوادگی بیضایی سکونت داشته‌اند برای همین این شایعه برای من ایجاد شده است» شخصیت بیضایی بالاتر از این بوده که پیرو یک فرقه موهوم باشد.

از این گذشته, پرویز پرستویی به عنوان یک انسان نظرش را درمورد اعتراضات اخیر مردم به دولت اظهار نموده است, آیا کیهان برای پرویز پرستویی به عنوان یک هنرمند مردمی که سابقه طولانی در امور هنری و فرهنگی داشته است, حق نظر قائل نیست, و توقع دارد لزوما هنرمندان, دیدگاه هایشان مشابه خودش باشند و در غیر این صورت حتی حاضر به افترافکنی علیه آن ها خواهد بود؟

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ