ماجرای کلاهبردای تاسف برانگیز در کرمانشاه با سواستفاده از نام بازیگران
 اخیرا برخی افراد اعلام کرده‌اند قصد دارند با حضور بازیگران سینما در مناطق زلزله‌زده کلاس‌های بازیگری و فیلمسازی برگزار کنند. آنها برای این مساله به تبلیغات گسترده‌ روی آورده و از تصاویر بازیگران هم استفاده کرده‌اند.

سواستفاده از نام و تصویر بازیگران در کرمانشاه

مجید مظفری (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون) با اعتراض به برخی سوءاستفاده‌ها از تصاویر بازیگران به بهانه برگزاری کلاس‌های بازیگری آنهم در مناطق زلزله‌زده گفت:
روزی فردی از کرمانشاه با من تماس گرفت و گفت ما قصد داریم تعدادی از جوانانی که در زلزله اخیر کرمانشاه دچار آسیب شده‌اند را دورهم جمع کنیم و برای آنها به مدت یک هفته کلاس‌های بازیگری و آشنایی با سینما و بازیگران سینما برگزار کنیم. این فرد از من نیز دعوت کرد تا به‌عنوان مدرس در این کلاس‌ها حضور پیدا کنم البته من به دلیل آنکه مشغول تمرین تئاتر هستم و همچنین اینکه اعتقادی به این موضوع ندارم که یک بازیگر لزوما می‌تواند به‌عنوان استاد در هر آموزشگاهی تدریس کند زیرا آموزش بازیگری فنون خاصی دارد، اعلام کردم که نمی‌توانم به مدت یک هفته حضور پیدا کنم به همین دلیل قرار شد یک روز از صبح تا شب در این دوره شرکت کنم ولی درنهایت جواب مثبتی به ایشان ندادم.

مظفری ادامه داد:
برگزارکنندگان این کلاس‌ها اصرار زیادی بر حضور بنده داشتند و حتی اعلام کردند که حاضرند سکه بهار آزادی به‌عنوان دستمزد نیز بدهند که من مخالفت کردم و گفتم اگر کار خیریه است نیازی به پرداخت وجه و سکه نیست. از من اجازه خواستند تا تصویرم را در بیلبوردها و تبلیغات استفاده کنند اما مخالفت کردم زیرا اگر امکان سفر فراهم نمی‌شد، بدقولی محسوب می‌شد و کسانی که در این کارگاه ثبت نام کرده بودند، ناراحت می‌شدند و من نمی‌خواستم علاوه بر ناراحتی آنها از مصیبت‌های زلزله باعث ناراحتی مضاعف‌تر شوم.

بازیگر فیلم کفش‌هایم کو افزود:‌
چند روز پیش متوجه شدم که بیلبورد بزرگی در شهر کرمانشاه نصب شده و تصویر من در کنار تعداد دیگری از بازیگران سینما نصب و اعلام شده که گروهی از بازیگران قرار است در این شهر کارگاه بازیگری برگزار کنند و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام مراجعه کنند. از قرار معلوم از هر نفر 250 هزار تومان دریافت می‌کنند. این مساله از نظر من؛ یک سوءاستفاده بزرگ است و من فوری این مساله را از طریق وزارت ارشاد و حراست وزارتخانه پیگیری کردم. متاسفانه گروهی در حال سوءاستفاده از زلزله کرمانشاه و زلزله‌زدگان هستند و باید به هر طریق به هموطنانمان هشدار بدهیم که در دام تبلیغات دروغین گرفتار نشوند و دستگاه‌های دولتی نیز باید با این شکل رفتارها برخورد کند.

مظفری تاکید کرد:
براساس آخرین پیگیری‌ها قرار شده بیلبورد نصب شده؛ جمع‌آوری شود و خبر برگزاری کارگاه نیز توسط خودِ برگزارکنند‌گان تکذیب شود. اگر این کار صورت نگیرد، قطعا من شکایت حقوقی خواهم کرد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: ilna.ir