پشیمانی تلخ کیت وینسلت از همکاری با برخی از کارگردان های مرد
«کیت وینسلت» بازیگر انگلیسی برنده اسکار در مراسم اعطای جوایز حلقه منتقدین فیلم لندن از تصمیمات اشتباه خود اظهار پشیمانی کرد.

کیت وینسلت: به تلخی پشیمانم

 «کیت وینسلت» بازیگر ۴۲ ساله‌ای که با بازی در فیلم «تایتانیک» به شهرت رسید، در زمان دریافت جایزه ویژه حلقه منتقدین فیلم لندن گفت:
بابت تصمیمات ضعیفی که گرفته‌ام و کار کردن با برخی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان و مردان قدرتمندی که دهه‌هاست جایزه می‌گیرند و تشویق می‌شوند، به تلخی پشیمانم.

با وجود این که «وینسلت» از فرد خاصی نام نبرد، کارنامه حرفه‌ای او نشان می‌دهد که او طی ده‌های گذشته با «هاروی واینستاین» و «وودی آلن» ـ دو چهره حاشیه‌ساز و بدنام این روزهای سینمای هالیوود ـ همکاری داشته است.

«واینستاین» که طی چند ماه گذشته با شکایت‌های متعددی در مورد تجاوز و تعرض جنسی روبرو شده، تهیه‌کننده فیلم «کتابخوان» بوده که «وینسلت» در آن نقش اصلی زن را ایفا کرد. «وودی آلن» هم که از سوی دخترخوانده خود به آزار جنسی متهم شده، سال گذشته در فیلم «چرخ شگفت‌انگیز» از «وینسلت» بازی گرفته است.

این زن هنرپیشه که جایزه تقدیر از بازیگری خود را از دستان «جود لاو» دریافت می‌کرد، گفت که تظاهرات زنان در نقاط مختلف جهان برای محکوم کردن آزار جنسی او را تحت تاثیر قرار داده است.

او در این‌باره گفت:
وقتی زنان از سراسر جهان و سنین مختلف هفته گذشته دست به تظاهرات زدند، متوجه شدم من نمی‌توانم امشب اینجا بایستم و از برخی پشیمانی‌های تلخم حرفی نزنم؛ پشیمانی از تصمیمات ضعیف در مورد کار کردن با برخی افراد که ای کاش با آن‌ها همکاری نمی‌کردم.

«وینسلت» ادامه داد:
برایم روشن شده که با سکوتم، غم و اندوه بسیاری از این زنان و مردان شجاع را بیشتر می‌کنم. می‌دانم که همه ما به این امید کنار هم ایستاده‌ایم که این لحظه از تاریخ، راه را برای تغییر آینده برای نسل و نسل‌های آینده هموار کند.

این در حالی است که «وینسلت» پیش از این به خاطر اظهارات حاشیه‌برانگیزش درباره اتهامات وارده به «وودی آلن» مورد انتقاد قرار گرفته بود. بازیگر «جاده انقلابی» پیش از این گفته بود: به عنوان بازیگر یک فیلم، باید کنار بایستی و بگویی:
«من واقعا هیچ چیز نمی‌دانم و نمی‌دانم که این جریان‌ها صحت دارند یا نه.»

صحبت‌های «وینسلت» موجب خشم «دیلان فارو» ـ دخترخوانده شاکی «آلن» ـ شد و او ادعا کرد، کارگردان «آنی هال» و «نیمه‌شب در پاریس» از سوی نیروهایی در هالیوود حمایت می‌شود.

«فارو» سپس در «لس آنجلس تایمز» نوشت: قلبم می‌شکند وقتی مردان و زنانی که تحسین‌شان می‌کردم، با «آلن» کار می‌کنند و بعد از جواب دادن به سوالات درباره او خودداری می‌کنند.

«فارو» در سال ۲۰۱۴ که ۳۲ سال داشت، ادعا کرد «آلن» او را در کودکی مورد آزار جنسی قرار داده است. اما کارگردان «ویکی، کریستینا، بارسلونا» که اکنون ۸۲ سال سن دارد، این ادعا را رد کرده و زیر بار این اتهامات نرفته است.

«کیت وینسلت» بازیگر برنده اسکار که در سال ۱۹۹۷ با حضور در فیلم «تایتانیک» چهره شد، فیلمی که با فروش ۲.۱۸۶ میلیارد دلاری دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما (بدون احتساب تورم) است. این بازیگر هالیوودی تاکنون شش بار نامزد جایزه اسکار شده و یک بار هم در سال ۲۰۰۸ برای فیلم «کتابخوان» این جایزه را به دست آورده است.

رسوایی اخلاقی «هاروی واینستاین» ـ‌ تهیه‌کننده پرنفوذ هالیوودی ـ آغازگر جنبش بزرگی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان شده و تاکنون دامن چهره‌های شاخصی همچون «داستین هافمن»، «وودی آلن»، «کیسی افلک» و هنرمندان و نویسندگان دیگری را گرفته است.

از زمانی که جریان شکایت «فارو» از «آلن» دوباره خبرساز شده، چندین تن از بازیگران و عوامل فیلم در هالیوود از جمله «کالین فرث»، از بازی کردن در آثار این کارگردان ابراز پشیمانی کرده و گفته‌اند که در آینده با او همکاری نخواهند داشت.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir