چرا لیلا حاتمی دوست داشت در فیلم خوک خودش و حرفه اش را مسخره کند؟
 در حالی که حضور لیلا حاتمی با فیلم «خوک» در جشنواره برلین تحت الشعاع اظهار نظر سیاسی او در نشست پرسش و پاسخ این فیلم قرار گرفته است، او در گفت‌وگویی کوتاه درباره خود فیلم هم صحبت کرده است.

توضیحات لیلا حاتمی درباره نقشش در فیلم خوک

لیلا حاتمی درباره نقش خود و دلیل حضورش در «خوک» به یورونیوز گفته است:
«چیزی که در این فیلم دوست داشتم این بود که می‌توانستم در آن خودم و همکارانم و حرفه‌ام را مسخره کنم و دوست داشتم که به (صاحبان) دیگر حرفه‌ها بگویم که می‌شود این کار را کرد و آنقدرها مهم نیست، تمام ما این نقایص را داریم چراکه همه انسان هستیم و (داشتن) نقص عیب نیست.»

فیلم مانی حقیقی با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان روبه‌رو شده، اما تقریبا همه نوشته‌ها به این نکته اشاره دارند که «خوک» با زبان طنز و در قالب یک کمدی سیاه توانسته به مجموعه‌ای از مسائل امروز جامعه ایران نزدیک شود.

«خوک» داستان یک کارگردان سینما با بازی حسن معجونی است که «ممنوع‌الکار» شده و وقتی یک قاتل زنجیره‌ای شروع به کشتن فیلمسازان مشهور ایرانی می‌کند، دچار این مساله می‌شود که قاتل چرا سراغ او نیامده و این می‌تواند اهمیت او به عنوان کارگردان را زیر سوال ببرد.

لیلا حاتمی در این فیلم نقش بازیگری را بازی می‌کند که از ممنوعیت فعالیت حسن خسته شده و سراغ همکاری با فیلمسازی که رقیب اوست می‌رود.

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ