از دیدگاه کتایون ریاحی درباره آنجلینا جولی تا علاقه اش به حضور در کارگاه الیور استون
کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون انتخاب مهمانان حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر را مناسب ارزیابی کرد و گفت علاقمند است در کارگاه اولیور استون شرکت کند.

گفت و گو با کتایون ریاحی

کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره تاثیر سینما در وجهه بین المللی ایران گفت: مسئولان و مدیران باید از سینما سپاسگزار باشند زیرا هر جا از ایران و مردم کشورمان حرف مثبتی به میان آمده حتما سینما در این یادآوری نقش داشته است.


کتایون ریاحی با اشاره به سطح مطلوب برگزاری این دوره از جشنواره عنوان کرد:

شاید نتوانم درباره نتیجه های تفکیک و مستقل شدن بخش جهانی از بخش ملی نظر دقیقی بدهم زیرا معتقدم هنوز نیاز هست تا از این اتفاق زمان بگذرد تا نتایج آشکارتر شود، اما این را مطمئنم که تاکنون سینما باعث شده است ایران در عرصه بین المللی خوش بدرخشد و آبروی کشورمان را خریده است. اگر متاسفانه گاهی به غلط از عناوینی مثل تروریست از ما یاد می شود، سینما این نوع نگاه را تعدیل کرده یا پس زده است.


کتایون ریاحی درباره فعالیت اجتماعی هنرمندان بیان کرد:

من به بازیگری مثل آنجلینا جولی به واسطه فعالیت های اجتماعی و کارهایی که کرده است، علاقه دارم و برای او احترام زیادی قائل هستم اما این که چقدر در ایران از این جنس فعالیت های هنرمندان استقبال می شود، هنوز مشخص نیست. من با هزینه شخصی به آفریقا سفر کردم و همچنین فعالیت های اجتماعی ام را دنبال می کنم. هر یک از هنرمندان به سهم خود در فعالیت های اجتماعی مشارکت دارند اما مهم است که متولیان نیز به این جریان توجه کنند و به گسترش آن بها بدهند.


وی درباره کیفیت فیلم های شرکت کرده و مهمانان حاضر در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد:

به نظرم مهمانان خوبی در این دوره از جشنواره حضور دارند و همچنین کارگاه های تخصصی خوبی در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد نسبت به دوره های قبل شاهد جشنواره ای بهتر و باکیفیت تر هستیم و من تلاش می کنم در ورک شاپ اولیور استون شرکت کنم.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: fajriff.com