حمله تند ده نمکی به مخلباف در واکنش به مرگ ناصر ملک مطیعی + عکس
مسعود ده‌نمکی با انتشار پستی در اینستاگرام، محسن مخملباف را مسئول ممنوع‌الفعالیت شدن ناصر ملک‌مطیعی معرفی کرد.

مسعود ده نمکی چه کسی را باعث ممنوع التصویری ناصر ملک مطیعی می داند

مسعود ده‌نمکی در واکنش به انتشار خبر درگذشت ناصر ملک‌مطیعی در اینستاگرام نوشت:‌

«لوطی و روشنفکرنما تفاوت مرحوم ملک‌مطیعی با مخملباف در همین امروز آنهاست. لوطی در وطن و روشنفکر در آغوش اجنبی. لوطی که توسط خالق توبه نصوح تکفیر و ممنوع الکار شد و فیلم برزخی هایش توقیف و دیگری از فیلم توبه نصوح به فیلم سکس و فلسفه رسید.»

واکنش مسعود ده نمکی به مرگ ناصر ملک مطیعی

واکنش مسعود ده نمکی به مرگ ناصر ملک مطیعی

محسن مخملباف, فیلمسازی ست که در اوایل انقلاب, اعتقاد داشت که, هنرمندان پیش از انقلاب باید اعدام شوند. اما به مرور زمان, دیدگاه ها و مواضعش تغییر کرد و حتی به برخی از این هنرمندان, روی خوش نشان داد. به هر حال علیرغم تغییر موضع و خروج وی از کشور, و روی کارآمدن افراد دیگر, که قدرت برای بازگرداندن ناصر ملک مطیعی به عرصه بازیگری را داشتند, هنوز برخی به دنبال این هستند که تمام تقصیرها را به گردن اشخاصی بیندازند, که پیرو تفکر موردنظرشان نیستند. از سویی, خاطره پخش نشدن مصاحبه ناصر ملک مطیعی از تلویزیون را هنوز , همه ی مردم ایران در خاطر دارند. توقف و ممانعت پخش مصاحبه های تلویزیونی ناصر ملک مطیعی, مستقیما از سوی معاونت سیما رخ داد. سال ها پس از خروج محسن مخلباف از ایران.

هر چند که افرادی, در ابتدا مانع ادامه یافتن فعالیت برخی از هنرمندان مردمی شدند, ولی استمرار ممنوع الفعالیتی و ممنوع التصویری آنان را دیگر نمی شود به تنهایی به گردن فرد یا افرادی به طور اخص بیندازیم. شاید تفکری وجود دارد که مسبب پیش آمدن چنین جریاناتی ست وگرنه در طول سال های پس از انقلاب, افراد زیادی, جای شان را در پشت این میزها به یکدیگر دادند ولی در احوال این هنرمندان پیشکسوت تغییر حاصل نگردید. حال اگر با دقت بیشتری به اطراف مان نگاه کنیم خواهیم دید هنرمندانی هستند که هنوز در قید حیات می باشند, ولی مورد کم لطفی قرار گرفته اند. اکنون افرادی که ممنوع التصویری و ممنوع الفعالیتی ناصر ملک مطیعی و امثال وی را به کسانی همچون سیدمحمد خاتمی و یا محسن مخلباف نسبت می دهند_ چه این مساله حقیقت داشته باشد و چه خیر_ برای هنرمندان پیشکسوت مهجور کاری انجام دهند, پیش از آنکه آن ها را نیز از دست بدهیم. چرا که دیگر این افراد در عرصه های فرهنگی و هنری, دست شان از قدرت کوتاه شده است, و نمیتوانند مانع تغییرات شوند.

نویسنده: پگاه ماسوری

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ