اصغر فرهادی در پرتغال: امید زیادی به بازی ایران پرتغال دارم
 اصغر فرهادی کارگردان برنده دو اسکار در کشور پرتغال درباره بازی ایران و پرتغال اظهارنظر کرد.

گفت و گوی اصغر فرهادی با خبرگزاری پرتغال

اصغر فرهادی برای برگزاری کارگاه آموزشی و تبلیغ فیلم جدیدش در جشنواره اسپینیو در پرتغال به سر می‌برد. او در یک نشست با خبرنگاران پرتغالی به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد که در انتهای آن به بازی ایران و پرتغال هم گریزی زده شد.


اصغر فرهادی درباره بازی دوشنبه شب ایران و پرتغال گفت:

«فکر می‌کنم که بازی خیلی سختی پیش رو داریم. تا چند وقت پیش فکرش را هم نمی‌کردم که بتوانیم اسپانیا یا پرتغال را در این گروه شکست دهیم. اما با این تیم و کارلوس کی‌روش امید زیادی داریم.»


فرهادی که دو جایزه اسکار با دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» در کارنامه دارد در ادامه گفت:

«مشکل اصلی ما در این بازی کریستیانو رونالدو است. هر چند کیروش چنین چیزی نگفته اما من فکر می‌کنم که سه بازیکن ما مسئول مهار رونالدو باشند.»

کارگردان «همه می‌دانند» در انتها به شوخی گفت:
«مسئله این است که دوشنبه من کنار پرتغالی‌ها نمی‌توانم جشن بگیرم.»

 FEST جشنواره کارگردانهای جدید، فیلمهای جدید است که که در کنار نمایش فیلمهایی از کارگردانان جدید جهان، کارگاههای آموزشی متعدد نیز برگزار می‌کند. این جشنواره هر سال در شهر اسپینو در کشور پرتغال برگزار می‌شود. هدف برگزاری این جشنواره معرفی و ارتقای کارگردانان جدید از سرتاسر جهان است. جشنواره بین ۱۹ تا ۲۴ ژوئن در اسپینو برگزار می‌شود که یکی از شهرهای مهم توریستی پرتغال است و گردشگران فراوانی را در تابستان به خود جذب می‌کند. این شهر ساحلی ۱۵ دقیقه از سمت جنوب با پورتو فاصله دارد.

این دوره جشنواره با کمال افتخار اعلام کرده میزبان آقای اصغر فرهادی جهت برگزاری مستر کلاس شده بود. اصغر فرهادی هم اکنون در پرتغال به سر می برد.

فرهادی که نامزد بیش از یکصد جایزه در سراسر جهان و برنده بیش از ۶۰ جایزه از داخل و خارج ایران بوده، بطور مشخص یکی از پیشروترین کارگردانان سینمای جهان در حال حاضر است، که بابت پرداختن به معضلات اخلاقی و تضادهای فزاینده حاصل از طبقات اجتماعی، جنسیت و اعتقادات جامعه مدرن ایران شناخته می‌شود.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
sweemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir