هنرمندان تمام قد در کنار خوزستان/ از مهناز افشار تا بهرام رادان
هنرمندان بسیاری طی روزهای اخیر نسبت به مشکلات و کمبود آب و خشونت در مقابل مردم خوزستان، در صفحه شخصی شان واکنش های تند و اعتراض آمیزی نشان دادند.

مردم خرمشهر برای نان خون نریختند که امروز برای آب هم خون بدهند!

طی روزهای گذشته، معضل کمبود آب در شهرهای جنوبی کشور، موجی از واکنش ها و اظهار نظرها را میان اهالی هنر به دنبال داشته است. فضای مجازی آکنده از پست های اعتراض آمیز هنرمندان شد که از دنبال کنندگانشان می خواستند نسبت به مشکلات خوزستان بی تفاوت نباشند و هر قدر هم که ناچیز اما قدمی برای کمک به هموطنانمان بردارند.

نکته ی قابل توجه در این میان، اصرار مسئولین به سکوت در برابر این حجم از انتقاد و پرسش و ابهام بود! جایی که تیغ تیز انتقاد از هر سمت به سوی دولت و سیاست های اقتصادی آسیب پذیر آن نشانه می رفت، تنها پاسخ مسئولین سیاست لبخند و سکوت و  البته تکذیب بود! سیاست هایی که خشم هنرمندان را بیش از پیش برانگیخت و تعداد و استحکام ایشان را در صف منتقدین به وضع نا به سامان موجود افزایش داد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : هنرمندانی که برای خرمشهر جسورانه به سیم آخر زدند/ از طناز طباطبایی تا الهام پاوه نژاد

اما قائله تنها به اعتراض در فضای مجازی ختم نشد و 2 شب گذشته بود که فریاد اعتراض آسمان غبارآلود خرمشهر را شکافت. اعتراضی که با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و موجی از تاسف و اندوه و خشم را میان هنرمندان برانگیخت. اکنون و پس از گذشت 2 روز از آغاز درگیری ها در جنوب کشور که با پاسخ روشنی از سوی مسئولین مواجه نشده، هنرمندان تبدیل به صدای مظلومیت مردم خوزستان شده اند.

می توان گفت، در اصل قضیه و مشکلات بیش از اندازه  مردم رنج کشیده جنوب کشور، جای هیچ تردیدی وجود ندارد. ابهام ماجرا در اصرار مسئولین برای انکار وضع موجود است.
ای کاش مسئولین همراه و همگام با مردم، درد ایشان را درد خود می پنداشتند و البته اندکی سیاست شفاف سازی را نیز در دستور کار قرار می دادند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : حتی صدای اعتراض الناز شاکردوست هم درآمد! + عکس


بسیاری از هنرمندان در اعتراض به آنچه خشونت در مقابل مردمی که تنها مطالبه شان آب و اندکی هواست، پست هایی سراسر انتقاد و خشم منتشر کردند.

پست اینستاگرام هدیه تهرانی:
پیروزی یک کشور فقط حفظ مرز و آرمان نیست پیروزی یک کشور, که با وجود ۳۰ سال گذشت از جنگ هنوز هم در کنار مرزهایش مردم در ویرانه ها زندگی می کنند, با حق حیات و آرامش داخل مرزهای آن کشور معنی پیدا می کند این مردم شریف فقط برای نان خون نریختند که امروز برای آب خون بدهند، می خواهید خرمشهر ها را دوباره خونین شهر ها بنامیم!؟

پست اینستاگرام هدیه تهرانی

پست اینستاگرام هدیه تهرانی

مهناز افشار نیز در ادامه روند اعتراضی خود نسبت به شرایط موجود در روزهای اخیر، توئیت انتقادآمیزی در صفحه شخصی اش منتشر کرد.

توئیت مهناز افشار در انتقاد به کمبود آب در خرمشهر

توئیت مهناز افشار در انتقاد به کمبود آب در خرمشهر

بهرام رادان نیز، با رجوع به صفحه ای از تاریخ دوره سلطنت ناصرالدین شاه قاجار، با کنایه و طنز، خشونت در مقابل مردم خوزستان را نکوهش کرده است.

توئیت انتقادی بهرام رادان

توئیت انتقادی بهرام رادان

نویسنده: فاطمه بوربور


تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ