بازی در سری هری پاتر برای اما واتسون جایزه های زیاد و بیش از 10 میلیون پوند ثروت به همراه داشت. دانیل رادکلیف از این فیلم ها بیش از 23 پوند درآمد کسب کرد...
 
دانیل رادکلیف
نخستین نمایش هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت1 در مسکو، 18 نوامبر. از وقتی سری کتاب‌های هری پاتر برای اولین بار به فیلم تبدیل شد 10 سال گذشته است. در طول این 10 سال بازیگران و قهرمانان فیلم بزرگ شده و تغییر کرده اند. عکس: دانیل رادکلیف، بازیگر اصلی هری پاتر سال‌های 2002 و 2010
 
روپرت گرینت
روپرت گرینت کسی که نقش ران وازلی را بازی می‌کند، وقتی فیلمبردای قسمت اول هری پاتر آغاز شد 12 سال سن داشت. عکس: روپرت گرینت سال 2002 و 2010 در مراسم افتتاحیه هری پاتر
 
اما واتسون
اما واتسون در سن 9 سالگی در فیلم نقش هرمیون گرانگر را بازی کرد. اما واتسون سال 2002 و  2010
 
دانیل رادکلیف و کریس کلومبوس
 دانیل رادکلیف زمان ساخت اولین فیلم، یعنی هری پاتر و سنگ جادو، که در سال 2001 آغاز شد 11 ساله بود. او یکی از چند هزار نفری بود که برای بازی در این نقش رقابت می‌کردند. عکس: دانیل رادکلیف و کریس کلومبوس کارگردان  «هری پاتر و سنگ جادو» 23 آگوست 2000.
 
اما واتسون
وقتی که دومین فیلم هری پاتر، به نامه هری پاتر و تالار اسرار در سال 2002 اکران شد،‌ اما واتسون تنها 12 سال داشت.
 
اما واتسون
سومین قسمت یعنی «هری پاتر و زندانی آزکابان» سال 2004 اکران شد. تعداد زیادی از منتقدین گفتند بازی اما واتسون از همه فیلم‌هایش حرفه ای تر شده است. عکس: اما واتسون در مراسم افتتاحیه نمایش «هری پاتر و زندانی آزکابان»
 
بازیگران هری پاتر
در سال 2004 وقتیکه «هری پاتر و زندانی آزکابان» فیلم برداری می‌شد، روپرت گرینت 16 ساله، ‌اما واتسون 14 ساله و دانیل رادکلیف 15 ساله بود.
 
دانیل رادکلیف
قسمت چهارم «هری پاتر و جام آتش» سال بعد اکران شد. این قسمت اولین فیلم درباره جادوگر جوانی بود که دیدنش برای بچه‌های زیر 13 سال توصیه نمی‌شد. دلیل اصلی این ممنوعیت وجود صحنه‌های خشن بود. عکس: دانیل رادکلیف در زمان اکران فیلم «هری پاتر و جام آتش»، 2005.
 
مایک نِوِل کارگردان «هری پاتر و جام آتش» ارزان ترین کارگردان سری فیلم‌های هری پاتر نام گرفت؛ چرا که موافقت کرد تنها با یک میلیون دلار کار کند. حالا او را مقایسه کنید با «کریس کلومبوس» کارگردان «هری پاتر و سنگ جادو» که 10 میلیون دلار به اضافه درصدی از فروش را دریافت کرد.
 
 
«هری پاتر و فرمان سیمرغ» پنجمین فیلم درمورد جادوگر جوان بود. این عکس سال 2007 منتشر شد. عکس: دانیل رادکلیف در نمایش «هری پاتر و فرمان سیمرغ».
 
در سال 2009 قسمت ششم هری پاتر به نام «هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل» اکران شد. این عکس وقف رابرت ناکس شد، کسی که نقش مارکوس بلبی را بازی کرد و در یک نزاع در می ‌2008 کشته شد. عکس: دانیل رادکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون در زمان نمایش «هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل»، سال 2009.
 
اما واتسون
اما واتسون از زمان اولین قسمت هری پاتر تا قسمت هفتم «هری پاتر و یادگاران مرگ» مدل موهایش را تغییر داده است. با مدل موهای کوتاه بچه گانه او زیاد رمانتیک به نظر نمی‌رسد و می‌توانیم او را زنی افسونگر بنامیم!
 
بازیگران هری پاتر
بازی در سری هری پاتر برای اما واتسون جایزه‌های زیاد و بیش از 10 میلیون پوند ثروت به همراه داشت. دانیل رادکلیف از این فیلم‌ها بیش از 23 پوند درآمد کسب کرد. روپرت گرینت کمتر با رسانه‌ها صحبت کرده و برای همین درآمدهای او ذکر نشده است. عکس: دانیل رادکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون در نمایش فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» در لندن
 
دانیل رادکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون در نمایش فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» در نیویورک.
 
 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
عکسهای اما واتسون، دانیل رادکلیف و.. روی فرش قرمز قسمت آخر هری پاتر
گزارش تصویری سری جدید هری پاتر: هری پاتر و هدیه‌های مرگ
همراه با اما واتسون؛ بازیگر مجموعه هری پاتر
نقش‌هایی تازه برای هری پاتر جوان
 اولین عکس ها از بازی تام کروز در «ماموریت غیرممکن4»