تهیه کننده ها فکر می‌کردند گوش های گیبل بیش از اندازه بزرگ است و منتقدان کینه توزش از صفات نامناسبی برای او استفاده می‌کردند! بالاخره یک شب همه چیز تغییر کرد و مردم او را «سلطان هالیوود» نامیدند.....
 
کلارک گیبل آخرین بازیگر نسل طلایی ‌هالیوود است، که از دهه 20 تا 50 طول کشید. کلارک گیبل 110 سال پیش در اول فوریه 1901 به دنیا آمد.
 
کلارک گابل  
 
او فیلم‌های درجه B  زیادی بازی کرد. تهیه کننده‌ها فکر می‌کردند گوش‌های گیبل بیش از اندازه بزرگ است و منتقدان کینه توزش از صفات نامناسبی برای او استفاده می‌کردند! بالاخره یک شب همه چیز تغییر کرد و مردم او را «سلطان ‌هالیوود» نامیدند. زنها دیوانه او بودند و مردها سعی می‌کردند خوشان را شبیه او کنند!
 
کلارک گابل
 
کلارک گیبل و کاترین هپبورن در سال 1940
کلارک گابل و کاترین هپبورن
 
 کلارک گیبل و کلودت کولبرت در فیلم «یک شب اتفاق افتاد»
 کلارک گابل و کلودت کولبرت
 
اغلب مردم کلارک گیبل را با «رت باتلر» در فیلم «بربادرفته» می‌شناسند.
بربادرفته
 
ویویان لی و کلارک گیبل در فیلم «بربادرفته»
ویویان لی و کلارک گابل
 
کلارک گیبل و کارول لومبارد همسر سومش که او نیز بازیگر بود
کلارک گابل و کارول لومبارد همسر سومش
 
سال 1942 همسرش کارول لومبارد در یک سانحه هوایی کشته شد. همان سال کلارک به ارتش هوایی آمریکا پیوست. در 25 نبرد هوایی شرکت کرد. اگرچه مردم فکر می‌کردند او در این نبردها کشته می‌شود اما هنوز شانس با کلارک یار بود. او در سال 1943 با عنوان سرگرد ارتش به امریکا بازگشت.
 
کلارک گیبل بعد از جنگ به ‌هالیوود بازگشت، اما فیلم‌هایش دیگر از شهرتی که درگذشته داشت برخوردار نبود. او دوباره در سال 1949 ازدواج کرد. عکس: کلارک گیبل و سیلویا اشلی در سال  1950.
کلارک گابل و سیلویا اشلی
 
در این فیلم که سال 1960 ناپل آغاز شد گیبل، سوفیا لورن و ویتوریو د سیکا نقش آفرینی کردند. آخرین فیلم گیبل «بورس» بود که در آن با مریلین مونرو و مونت گومری کلیفت همبازی شد. اما او هیچ وقت شانس تماشای فیلمش را نداشت؛ چراکه دو روز بعد از تمام شدن فیلم درگذشت. عکس: ویتوریو د سیکا، سوفیا لورن و کلارک گیبل سال 1959.
 
 
کلارک گیبل نوامبر سال 1960 دراثر یک جمله قلبی که در اثر انسداد شراین ایجاد شده بود در بیمارستانی در لوس آنجلس، کالیفرنیا درگذشت.
 
کلارک گابل
 
 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ 
 
مطالب پیشنهادی:
10 چهره مشهوری که دست به خودکشی زدند اما موفق نشدند!!
گرگوری پک: قهرمان نیکوکار+گزارش تصویری
 بیوگرافی ملکه هالیوود
 «آلن دلون» چهره‌ای مرموز و استثنایی!
مرد عینکی محبوب سینمای کمدی (+تصاویر)