مجله معتبر «ایمپایر» با نظرسنجی از ده‌هزار منتقد سینما، فیلم‌ساز و تماشاگر، 500 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان را انتخاب كرد كه در رتبه اول، فیلم...
 
 
«پدرخوانده» بهترین فیلم تاریخ سینمای جهان
این در حالیست كه پیش از این فیلم «شهروند كین» ساخته «ارسن ولز» محصول سال 1941 از سوی منتقدین و تماشاگران عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما را در اختیار داشت.
فیلم مافیایی «پدرخوانده» به‌عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای جهان از نگاه منتقدین، تماشاگران و فیلم‌سازان انتخاب شد.
 مجله معتبر «ایمپایر» با نظرسنجی از ده‌هزار منتقد سینما، فیلم‌ساز و تماشاگر، 500 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان را انتخاب كرد كه در رتبه اول، فیلم
«پدرخوانده» ساخته‌ «فرانسیس فورد كاپولا» به چشم می‌خورد.
در این فیلم كه محصول سال 1972است، «مارلون براندو» و «آل پاچینو» ایفای نقش داشته‌اند.
این در حالیست كه پیش از این فیلم «شهروند كین» ساخته «ارسن ولز» محصول سال 1941 از سوی منتقدین و تماشاگران عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما را در اختیار داشت.
در این فهرست، فیلم «مهاجمان صندوقچه گمشده» ساخته «استیون اسپیلبرگ» محصول سال 1981 در رتبه دوم قرار گرفته است و «بازگشت امپراطور» ساخته‌ «اروین كرشنر» محصول سال 1980 در مكان سوم ایستاده است.
فیلم «بازخرید شاشانك» ساخته‌ «فرانك دارابونت» محصول سال 1994 رتبه چهارم و «آرواره‌ها» ساخته‌ی «استیون اسپیلبرگ» محصول سال 1975 رتبه پنج بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان را در اختیار دارند.
در این نظرسنجی كه كارگردانان نام‌آشنایی چون «كوئنتین تارانتینو» و «مایك لی» در آن حضور داشتند، «دوستان خوب»، «اینك آخرالزمان»، «آواز در باران»، «پالپ فیكشن» و «باشگاه مشت‌زنی» دیگر آثار برتر سینمای جهان نام گرفتند.
به گزارش بی.بی.سی، یكی از نكات قابل‌توجه در این فهرست، حضور فیلم تازه اكران‌شده «شوالیه تاریكی» به‌عنوان تنها نماینده سینمای قرن 21 در میان 20 اثر نخست است.
از دیگر عجائب این فهرست، حضور تنها دو فیلم از سینمای انگلیس، «كازینو رویال» (56) و «پرتقال كوكی» (37) ساخته‌ «استنلی كوبریك» در فهرست 500تایی برترین فیلم‌های سینمای جهان است.
 
 
 
 
 
 
گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.tabnak.ir