خبرگزاری‌های معتبر در گزارش‌هایشان اشاره‌یی به صحبت‌های فراهانی در مراسم فوق نکرده‌اند اما عکس‌های مختلفی از او را...
    
    
  فصل سیاسی سینمای دنیا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری امریکا آغاز شد
   
   برگزاری مراسم فرش قرمز افتتاحیه آغاز اکران فیلم «مجموعه دروغ ها» یکشنبه شب در مرکز لینکلن نیویورک عملاً به معنای آغاز فصل جدید نمایش فیلم هایی با مضمون سیاست در جهان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا بود.
کمپانی وارنر تولیدکننده فیلم جدید ریدلی اسکات که مضمونی منتقدانه علیه سیاست‌های امریکا در خاورمیانه دارد، یکشنبه شب با ترتیب دادن مراسم افتتاحیه در نیویورک سازندگان فیلم را کنار هم جمع کرد تا سرانجام یکی از مهم ترین فیلم های امسال سینمای امریکا که در سکوت خبری کامل تولید شد برای نخستین بار به نمایش درآید. تقریباً تمام سازندگان فیلم در مراسم یکشنبه شب حضور داشتند تا به تماشای فیلمی بنشینند که بیش از هر چیز در نقد عملکرد دولتمردان امریکایی است. آنچنان که لئوناردو دی کاپریو بازیگر نقش اول فیلم در همین مراسم گفت؛ «ما اصلاً قصد نداشتیم عقاید سیاسی مان را به یکدیگر تحمیل کنیم، فقط سعی کردیم واقعیات تلخ و جوانب منفی سیاست خارجی امریکا و خاورمیانه را به تصویر بکشیم.» دی کاپریو در تکمیل صحبت هایش گفت؛ «این فیلم نگاهی واقع گرایانه به جنگی که امریکا به راه انداخته و عواقبی که در پی آن به وجود آمده، داشته است.»راسل کرو هم از همکاری دوباره با ریدلی اسکات ابراز خوشحالی کرده و گفته است؛ «ریدلی فیلمساز متفاوتی است که در طول این سال ها اصلاً توانایی هایش را از دست نداده است.»گلشیفته فراهانی بازیگر ایرانی فیلم هم از دیگر حاضران در مراسم بود که با ظاهر کاملاً متفاوتی مورد توجه خبرنگاران و عکاسان قرار گرفت.
خبرگزاری‌های معتبر در گزارش هایشان اشاره‌یی به صحبت‌های فراهانی در مراسم فوق نکرده‌اند اما عکس‌های مختلفی از او را منتشر کرده اند. هنوز منتقدان معروف درباره ساختار و محتوای فیلم با توجه به عدم نمایش آن در هیچ جشنواره و محلی مطلبی منتشر نکرده اند.با نمایش عمومی فیلم «مجموعه دروغ ها» از روز جمعه عملاً فصل نمایش فیلم های سیاسی در امریکا و سراسر جهان آغاز می شود. این فصل با فیلم های سیاسی صریح تری چون «W» ادامه می یابد. «W» فیلم جدید الیور استون اثری شخصیت محور درباره زندگی جرج دبلیو بوش در زمینه های گوناگونی چون ارتباطات خانوادگی و پیشرفت سیاسی است. این فیلم زندگی بوش را از زمان ازدواج تا رسیدن به مقام ریاست جمهوری و نهایتاً صدور دستور حمله به عراق روایت می کند. جمعه هفته پیش هم فیلم سیاسی اما کمیک «یک سرود امریکایی» ساخته دیوید زوکر اکران شد که نگاهی طنزآمیز به ارزش های سیاسی امریکا دارد. زوکر کارگردان فیلم سازنده سری فیلم های کمدی چون «اسلحه برهنه» و «فیلم ترسناک» است.مستند «Religulous» ساخته لری چارلز هم از دیگر فیلم‌های سیاسی اکران شده این هفته است.  
    
  
گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه اعتماد