در ادامه این مطلب آمده است:‌ در حالی كه در خبرهای روزهای گذشته آمده بود كه مسئولین سینمایی وزارت ارشاد تصمیم گیری درباره برخورد با گلشیفته فراهانی را...
   
  در پی انتقاد رسانه‌ها و محافل هنری كشور به حضور «گلشیفته فراهانی» در افتتاحیه فیلم هالیوودی «مجموعه دروغ‌ها»، پایگاه اطلاع‌رسانی هیأت اسلامی هنرمندان مطلبی را منتشر كرد.  
 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هیأت اسلامی هنرمندان، در این مطلب آمده است: در پی انتقاد رسانه‌ها و محافل هنری كشور به حضور «گلشیفته فراهانی» با لباسی نامناسب در مراسم افتتاحیه فیلم هالیوودی «مجموعه دروغ‌ها»، این بازیگر نوجوان سینمای ایران با ابراز این كه از جو منفی به‌وجود آمده در جامعه سینمایی كشور در زمینه با خودش، نگران شده است، ترجیح داد به تقاضای مصاحبه رادیو فردا با او پاسخ منفی بدهد. این در حالی است كه رسانه‌های خارجی و برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های وابسته به جریانات سیاسی خاص تلاش می‌كنند از این موضوع برای تابوشكنی و كشف حجاب بازیگران سینما به بهانه حضور در فیلم‌های خارجی بهره‌برداری سیاسی نمایند.
بنا بر این گزارش، در این واكنش آمده است: در این بین مدیرعامل خانه سینما، در واكنش به این قضایا یك موضع بینابینی گرفت و به نحوی كه نه سیخ بسوزد و نه كباب خطاب به بازیگران سینما و همكاران سینماگرش گفت: اگر می‌خواهید حضوری در فیلم های خارجی داشته باشید، آن را از ابتدا تا انتها ببینید، سینمای دنیا – بویژه هالیوود – بی رحمی های خودش را دارد كه برای دست اندركاران خودش هم هست و خود آنها هم می دانند تاریخ مصرف مشخصی برای سینما دارند. عسگرپور در عین حال كه حضور بین المللی عوامل سینمای ایران را اقدام مباركی نامید و گفت: این پل‌های ارتباطی هر قدر برقرار بشود به نفع مجموعه سینمای ایران است، اما احترام به قوانین و فرهنگ عمومی كشورمان جزو مسایلی است كه در زیر چتر سینما بودن از ملزومات آن است، مگر اینكه كسی مایل نباشد دیگر زیر این چتر حضور داشته باشد.
در ادامه این مطلب آمده است:‌ در حالی كه در خبرهای روزهای گذشته آمده بود كه مسئولین سینمایی وزارت ارشاد تصمیم گیری درباره برخورد با گلشیفته فراهانی را به نسخه كامل و نهایی فیلم «مجموعه دروغ‌ها» منوط كرده‌اند، اما بحث های متفاوت روزهای اخیر در محافل هنری و رسانه‌ای درباره حواشی مربوط به حضور این بازیگر نوجوان سینمای ایران در آن فیلم هالیوودی و فضاسازی سیاسی آن توسط رسانه‌های خارجی ضرورت موضع گیری شفاف عاجل مسئولین سینمایی و وزارت ارشاد نسبت به این بحث یعنی ضوابط و قواعد حاكم بر حضور بازیگران سینمای ایران در فیلم‌های خارجی و اقتضاعات عرفی، شرعی و قانونی حاكم بر آن را آشكار كرد. حال چرا مسئولین فرهنگی و سینمایی نسبت به این بحث كه هر روز در رسانه ها فراگیرتر می شود سكوت كرده اند جای مبهم این قضیه است!

 اخبار مرتبط:
گلشيفته فراهانی حاضر به مصاحبه با صدای آمریکا نشد
 میترا حجار هم به هالیوود رفت؟!
گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: خبرگزارى فارس