درگذشت دهمین هنرمند بزرگ ایرانی در سال 92!
استاد پیشکسوت موسیقی، 26 فروردین(شب) در سن 85 سالگی درگذشت. احمد اسفندیاری، هوشنگ کاووسی، عسل بدیعی، سید محمدحسین رحمتی، محمود عبادیان، ابوالفضل فیاضی و حمید غبرانژاد، وجیه‌الله فردمقدم، دکتر باقر عاقلی هنرمندانی بودند که در سال جدید از میان ما رفتند.
 
داریوش صفوت پس از طی یک دوره بیماری شب گذشته در سن 85 سالگی در شهر کرج دار فانی را وداع گفت.

زنده‌یاد صفوت هفتم آذرماه سال 1307 در شیراز، در خانواده ای اهل فرهنگ و هنر متولد شد. به واسطه‌ی شغل پدر، تا هفت‌سالگی در شیراز و بقیه‌ تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران، در مدرسه‌ی دارالفنون و مدرسه‌ی دارایی به پایان رساند. ابتدا فراگیری ویلن و سه‌تار را نزد پدر آغاز کرد و سپس حبیب سماعی آموزش سنتور را به وی عهده‌دار شد.

صفوت سال 1326 در وزارت دارایی اشتغال یافت و تحصیلات دانشگاهی را در رشته‌ حقوق دانشگاه تهران آغاز کرد. او به تکمیل هنر موسیقی نزد استاد ابوالحسن صبا پرداخت و این ارتباط را به مدت ده سال، یعنی تا پایان عمر استاد صبا، ادامه داد.

این هنرمند در اواخر سال 1339 برای تدریس در مرکز مطالعات موسیقی شرقی در انستیتو موزیکولوژی سوربن به فرانسه رفت و به موازات آن، در رشته‌ی حقوق بین‌الملل دکترا دریافت کرد.

صفوت همزمان با تشکیل مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران در این مرکز به تربیت شاگردان فراوانی پرداخت و در سالها پایانی عمر خود نیز تالیفاتی در زمینه موسیقی داشت.

خاکسپاری داریوش صفوت روز جمعه ساعت 9 صبح در قبرستان بی بی سکینه شهر کرج خواهد بود و مراسم یادبود این هنرمند فقید نیز روز شنبه، 31 فروردین از ساعت 16 الی 17:30 ،در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.



 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
واکنش «کتایون ریاحی» به عکس‌های کنسرت و صحبت‌های سلحشور
خاطره جالب مهرانفر از بازخورد مخاطب؛ عاشقتیم ارسطو!
واکنش فرج‌الله سلحشور به انتشار تصاویر «کتایون ریاحی» در کنسرت ابی! + عکس
گفت‌وگو با «عسل بدیعی»؛ می‌ترسم به سرنوشت آنیک دچار شوم!
«ستاره اسکندری» در جاده کن + تصاویر