هزینه انتقال پیکر خواننده‌های به قتل رسیده را آمریکایی‌ها دادند نه خانه سینما!
خبری مبنی بر اینکه مسؤولان فرهنگی، 100 میلیون تومان برای انتقال اجساد آرش و سروش فرازمند هزینه کرده‌اند، منتشر شده و گفته شده که این هزینه توسط دستگاه‌های دولتی و فرهنگی تقبل شده است و حتی از خانه‌ی سینما...

رییس هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد: اجساد گروه موسیقی «یلو داگز»، با حمایت یک سازمان مردم‌نهاد آمریکایی به ایران منتقل شده است.

 

سروش و آرش فرازمند (فرزندان دو فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران فرزانه شعبانی و مجید فرازمند)، اعضای یک گروه موسیقی راک زیرزمینی در تهران بودند که در سال۲۰۰۶ به عنوان پناه‌جو به آمریکا رفتند.

 

بنابراین گزارش، چندی پیش خبر رسید که این دو نفر توسط عضو اخراجی گروه، که علی اکبر رفیعی نام داشته در بروکلین نیویورک کشته شدند.

اجساد سروش و آرش، پس از این رویداد ناگوار به تهران منتقل و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) دفن می‌شوند.

 

اما چند ساعتی است، خبری مبنی بر اینکه مسؤولان فرهنگی، 100 میلیون تومان برای انتقال اجساد آرش و سروش فرازمند هزینه کرده‌اند، منتشر شده و گفته شده که این هزینه توسط دستگاه‌های دولتی و فرهنگی تقبل شده است و حتی از خانه‌ی سینما هم نام برده می‌شود.

 

 

فرهاد توحیدی سخنگوی هیات مدیره‌ی خانه سینما در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا، گفت: خانواده فرازمند در زمینه انتقال اجساد نیازمند کمک ما و هیچ دستگاه دیگری نبود و انتقال اجساد با تقبل‌ یک سازمان مردم نهاد آمریکایی که در جهت منع خشونت کار می‌کند، اتفاق افتاد و آن سازمان هزینه این انتقال را تقبل کرده است.

 

رییس و سخنگوی هیات‌مدیره‌ی خانه‌ی سینما در این‌باره توضیح داد: موضوع انسانی تاسف‌باری برای همکاران‌مان پیش آمده و خانم شعبانی و آقای فرازمند عضو کانون فیلم‌نامه‌نویسان و عضو خانه سینما هستند. از طرفی این فاجعه برای این دوستان‌مان پیش آمده بود و از زاویه انسانی و مناسبات عاطفی خودمان موظف می‌دانستیم از لحاظ عاطفی در کنار دوستان‌مان باشیم.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
خاکسپاری دو هنرمند جوان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا + عکس
مرجانه گلچین از سریال شاهگوش تا ورزش و تغذیه! + تصاویر
انتقاد یک زن عکاس از تعریف زیبایی و جراحی‌های پلاستیک
عیادت امیر جعفری از عزت الله انتظامی در بیمارستان + عکس
آزیتا حاجیان: همیشه برای اتفاقی که در سریال «تا ثریا» افتاد متاسفم