واکنش نسبت به خودکشی دردناک یک دانش‌آموز نوجوان!
از خود می‌پرسم قاتل احمد کیست؟ باید همدلی و همدردی کرد با پدر و مادر داغدار، باید محکوم کرد و محاکمه... عامل و عاملین این جنایت غمبار را. در آموزش و پرورشی که سیم‌کارت ایرانسل جایزه می‌دهند، داشتن موبایل جرم است!
 غلامرضا امامی نسبت به آن‌چه باعث ترک مدرسه و خودکشی دانش‌آموزی به علت حمل موبایل در روز ششم آذرماه شده است، واکنش نشان داد.

این نویسنده پیشکسوت با ارسال یادداشتی کوتاه، نوشته است: «واکنش مدیرکل ارزیابی وزارت آموزش و پرورش در برابر این فاجعه انعکاس این پیام بود که "دانش‌آموز روز 6 آذرماه بدون اطلاع مدرسه را ترک می‌کند و در خانه دست به خودکشی می‌زند".

این است پیام تسلیت آقای مدیرکل!؟ باید برای مرگ هم اطلاع می‌داد و اجازه می‌گرفت!؟ از همان مدرسه‌ای که اخراجش کر ده بودند و راهش نداده بودند. گریه و زاری مادر باردار هم دل سنگ مدیر مدرسه را نرم نکرده بود. احمد گناهی بزرگ کرده بود... گناهی کبیره و نابخشودنی! احمد موبایل داشت! در آموزش و پرورشی که سیم‌کارت ایرانسل جایزه می‌دهند، داشتن موبایل جرم است! آن هم برای دانش‌آموزی شیرازی با معدل درسی 17 و انضباطی عالی.

دلم به درد آمد... نمی‌دانم چه بر دل پدر و مادر داغدار باردار و هم‌کلاسی‌ها و هم‌مدرسه‌یی‌های احمد آمده... اما دلم گرفت و سخت گرفت از برخورد مدیر مدرسه‌ای و مدیرکلی که چنین شانه خالی می‌کنند از بار سنگین عذاب وجدان این قربانی... امیراحمد قربانی ... قربانی جهل و جور و جفا ... چه می‌کنند با این گناه و مرگ مظلومانه نوجوان چهارده ساله‌ای که رخ داده؟

از خود می‌پرسم قاتل احمد کیست؟ باید همدلی و همدردی کرد با پدر و مادر داغدار، باید محکوم کرد و محاکمه... عامل و عاملین این جنایت غمبار را. با خود می‌خوانم به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خود را؟»

امیراحمد قربانی با خود موبایل به مدرسه می‌برد و وقتی مدیر مدرسه با او برخورد می‌کند، تصمیم به خودکشی می‌گیرد، آن هم به شیوه‌ای خشونت‌بار؛ حلق‌آویز کردن خودش!



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
بازیگر «حریم سلطان» از چه زمانی وارد «آوای باران» می‌شود؟
از احسان علیخانی چه خبر؟
ماهایا پطروسیان، الناز شاکردوست، شبنم قلی‌خانی و حال و هوای کریسمس + تصاویر
خاله شادونه به زودی مامان می‌شود
درخواست بازیگر زن مشهور لبنانی از هوادارانش