اورسولا تاپر همسر او در گفتگو با هفته نامه پیپل"people گفت: وضع سلامت هورست تاپر در روزهای اخیر...
 
بازرس درک در آلمان و شمار زیادی از کشورهای جهان موفقیت گسترده ای به دست اورد. این مجموعه تلویزیونی در صد و هشت کشور جهان پخش شده است.
مجله بونته (Bunte) روز دوشنبه نوشت: هورست تاپر (Horst Tappert) بازیگر آلمانی که نقش بازرس "درک" Derrick  را در مجموعه تلویزیونی پلیسی با همین نام بازی کرده بود، در سن هشتاد و پنج سالگی درگذشت.
به گزارش واحد مرکزی خبر، این بازیگر آلمانی روز شنبه در بیمارستانی در مونیخ در جنوب المان درگذشت.
وی نقش بازرس" درک "را در طول حدود یک چهارم قرن ایفا کرده بود.
 اورسولا تاپر همسر او در گفتگو با هفته نامه پیپل"people گفت: وضع سلامت هورست تاپر در روزهای اخیر به شدت به وخامت گرائیده بود.
تاپر که یکی از مشهورترین بازیگران المانی در اروپا بود سال هزار و نهصد و نود وهفت پس از تولید دویست و هشتاد و یکمین بخش از این مجموعه از بازیگری خداحافظی کرد. این مجموعه تلویزیونی بین اکتبر هزار و نهصد و هفتاد و چهار تا اکتبر هزار و نهصد و نود و هشت از تلویزیون المان پخش شد.
 هورست تاپر برای ایفای نقش استفان درک که همواره هری کلین دستیارش او را همراهی می کرد جایزه های مختلفی دریافت کرد که از ان جمله می توان به دریافت جایزه " صلیب شایستگی" در سال هزار و نهصد و هشتاد و هشت اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین ، بازرس درک در المان و شمار زیادی از کشورهای جهان موفقیت گسترده ای به دست اورد. این مجموعه تلویزیونی در صد و هشت کشور جهان پخش شده است.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: عصر ایران