این فیلم که هنوز در سینماها اکران نشده است، از سوی این موسسه به عنوان دهمین فیلم برتر جهان در سال ۲۰۰۸ شناخته شده است...
   
   موسسه فیلم آمریکا روز گذشته فهرست ده فیلم برتر جهان در سال ۲۰۰۸ را منتشر کرد که در این فهرست نام فیلم ضدایرانی "کشتی گیر" که توهینی آشکار به پرچم جمهوری اسلامی ‌ایران می‌کند، به چشم می‌خورد و هالیوودی ها این بار با این فیلم رویاروی ایرانی ها قرار گرفتند تا شاید بتوانند شکست های گذشته خود را جبران کنند!
به نقل از "لنتارو"، موسسه فیلم آمریکا(AFI) روز گذشته فهرست ده فیلم برتر جهان را اعلام کرد که در این میان نام فیلم توهین آمیز "کشتی گیر" دیده می‌شود که البته در رده دهم این جدول قرار گرفته است!
این فیلم که هنوز در سینماها اکران نشده است، از سوی این موسسه به عنوان دهمین فیلم برتر جهان در سال ۲۰۰۸ شناخته شده است!
غرض ورزی سینمای آمریکا در این انتخاب موضوع عجیبی نیست چراکه سینمای آمریکا همواره سعی در تخریب کشورهای اسلامی ‌و به ویژه جمهوری اسلامی ‌داشته و ساخت یک فیلم توهین آمیز و به دنبال آن اهدای جوایزی چون بهترین فیلم جشنواره فیلم "ونیز" و انتخاب آن به عنوان یکی از ده فیلم برتر جهان، ادامه این سیاست هاست.
پیش از این نیز هالیوودی ها با فیلم ضدایرانی "۳۰۰" جنجال زیادی به راه انداختند. انیمیشن "پرسپولیس" ساخته مرجان ساتراپی هم نمونه بارز توهین آشکار به اعتقادات مردم ایران است که غربی ها به عنوان ابزاری برای ابراز عقاید خصمانه خود درباره ایران در بوق و کرنا کردند.
فیلم "سنگسار ثریا م" هم که در سال جاری میلادی به اکران درآمد، داستان زنی را بیان می‌کرد که به دلیل داشتن روابط جنسی خارج از خانواده، بر اساس قانون شریعت ایران به سنگسار محکوم شده است. و آمریکایی ها با این فیلم نیز می‌خواستند به نوعی احکام دین اسلام را به سخره بگیرند که موفقیت چندانی نصیبشان نشد.
بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی "شوالیه تاریکی" ساخته " کریستوفر نولان"به عنوان بهترین فیلم جهان در سال ۲۰۰۸ انتخاب شد.
"مرد آهنی" ساخته "جان فاواریو"؛ "موضوع عجیب بنیامین باتن" به کارگردانی "دیوید فینچر"؛ "فارست/نیکسون" ساخته "رون هاوارد"؛ "رود یخ زده" ساخته "کانتری هانت"؛ "گرن تورینو" اثر "کلینت ایستوود"؛ "میلک"ساخته "گاس ون سنت"؛ "وال-ای" به کارگردانی" اندرو استنتون" و فیلم "وندی و لوسی" به کارگردانی" کلی ریشار" به ترتیب در رده دوم تا نهم این فهرست جای گرفتند. 
  
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: bornanews.ir