داود سماواتی‌يار دانش آموخته كارگردانی سينما از آكادمی هنر تهران است و از سال 1370 تاكنون، به عنوان تهيه كننده شبكه اول سيما و...

 

به نقل از روابط عمومی جشنواره هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، «حسین هاتفی فارمد» معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در حكم خود اظهار امیدواری كرده تا با برنامه‌ریزی مؤثر و فراگیر در عرصه «عكس» و «فیلم» و بهره‌مندی مناسب از پتانسیل‌های فرهنگی و هنری موجود در كشور، برپایی جشنواره‌ای مطلوب و حرفه‌ای و در شأن هنرمندان و تلاشگران عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران اسلامی، مُحقق گردد.
بنا بر این گزارش، داود سماواتی‌یار دانش آموخته كارگردانی سینما از آكادمی هنر تهران است و از سال 1370 تاكنون، به عنوان تهیه كننده شبكه اول سیما و ... مشغول فعالیت بوده و تهیه و تولید مجموعه‌های ارزشمندی چون: منطق الطیر، یادهای زلال، آخرین بازمانده مكتب فلسفه اصفهان، واقعه كربلا به روایت كلامی تاریخ طبری و نقاشان قهوه خانه‌ای، از پدیدار تا دیدار، هزار و یك تصویر و هزار و یك شب، با هنرمندان را در كارنامه خود دارد، ضمن این كه در چندین فیلم سینمایی و مستند نظیر: زمان می‌ایستد (علیرضا امینی)، شبیه خوانی (بهمن كیارستمی)، دخترم مریم (فرناز جمشیدی‌مقدم) و ... نیز در مقام مجری طرح و یا تهیه‌كننده، حضور داشته است.
از مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی داود سماواتی‌یار نیز می‌توان به دبیری طرح و برنامه سازمان توسعه سینمایی سوره (1384-1382)، مشاور مدیركل امور فرهنگی و حمایت از تشكل های غیر دولتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری (1385-1384)، مشاور مدیركل تامین برنامه داخلی شبكه پرس تی وی و ... اشاره كرد.
دومین جشنواره بین‌المللی فیلم و عكس هنرهای سنتی و صنایع دستی، در سال 1388 و در شهر تهران، با هدف توسعه یگانه فرهنگی و هنری در این حوزه و ایجاد توجه‌ای مؤثر در سطح جامعه هنرمندان این عرصه و پویاتر ساختن هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران، برگزار خواهد شد.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com