بنا بر این گزارش، دبیرخانه چهارمین جشنواره فیلم پروین در یك نظرسنجی از 130 چهره برجسته علمی، فرهنگی و هنری، «مادر» را با كسب اكثریت آرا به عنوان بهترین فیلم با موضوع زن...
 
بنابر نظرسنجی جشنواره فیلم پروین اعتصامی از 130 چهره علمی، فرهنگی ‌وهنری فیلم «مادر» ساخته مرحوم علی‌ حاتمی به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران با موضوع زن انتخاب شد.
 
به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی در یك نظرسنجی از چهره‌های برجسته علمی، فرهنگی و هنری «مادر» اثر زنده‌یاد علی حاتمی به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران با موضوع زن و نقش زنان در جامعه انتخاب شد.
بنا بر این گزارش، دبیرخانه چهارمین جشنواره فیلم پروین در یك نظرسنجی از 130 چهره برجسته علمی، فرهنگی و هنری، «مادر» را با كسب اكثریت آرا به عنوان بهترین فیلم با موضوع زن در تاریخ سینمای ایران معرفی كرد و اعلام نمود در مراسم اختتامیه این جشنواره از این اثر به یاد ماندنی تقدیر خواهد كرد.
در این نظرسنجی «باشو غریبه‌ كوچك» ساخته بهرام بیضایی و «زیر پوست شهر» ساخته رخشان بنی‌اعتماد حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند.
بر اساس این گزارش، جمعه 6 دی 87 آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم پروین در سالن اندیشه حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.
در این مراسم هیأت داوران این جشنواره شامل كمال تبریزی، رویا تیموریان، پریوش نظریه، محمدرضا اصلانی و وحید نصیریان برگزیدگان این رویداد را در بخش‌های نیلوفر زرین، نیلوفر سیمین، ویژه، پرتره و قاب سبز معرفی خواهند نمود.
چهارمین جشنواره فیلم پروین با حضور 130 فیلم كوتاه و نیمه بلند 30 آذر تا 6 دی به همت معاونت سینمایی، نهاد ریاست جمهوری شهرداری تهران، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان ملی جوانان، مركز سینمای مستند و تجربی، بانك اقتصاد نوین، undp، موسسه نیكوكاری مهر آفرین و پایگاه خبری فیلم كوتاه در تهران بر پا شد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com