منتقدان سینمایی رابینز را به عنوان بازیگری جدی می‌شناسند كه در فیلم‌های سنگین و اجتماعی بازی می‌كند. از همین رو بازی‌اش در یك فیلم اكشن پر فروش...


 «تیم رابینز»‌ در قسمت دوم «آیرن من»، نقش پدر تونی استارك/مرد آهنی را بازی می‌كند.

حضور این بازیگر غیرمتعارف در این پروژه اكشن و ابرقهرمانانه باعث شگفتی تحلیل‌گران سینمایی شده است.
منتقدان سینمایی رابینز را به عنوان بازیگری جدی می‌شناسند كه در فیلم‌های سنگین و اجتماعی بازی می‌كند. از همین رو بازی‌اش در یك فیلم اكشن پر فروش سینمایی تجاری حیرت بسیاری را برانگیخته است.
این بازیگر اسكار گرفته سینما، قرار است در قسمت دوم «آیرن من» نقش پدر تونی استارك/مرد آهنی را بازی كند.به این ترتیب، او هاوارد استارك قصه فیلم خواهد بود.
حضور «هاوارد استارك» در قصه فیلم به كمك یك فلاش‌بك مهم خواهد بود كه نقشی تعیین كننده در ماجراهای فیلم دارد.
نكته جالب این است كه در قسمت اول فیلم كه تابستان امسال با موفقیت مالی خوبی روی پرده سینماهای جهان بود، نقش هاوارد استارك را ژرارد ساندرز بازی كرد.
اما جان فاورو كارگردان قسمت اول (كه قسمت دوم را هم كارگردانی می‌كند) می‌گوید سكانس فلاش بك قسمت دوم فیلم از اهمیت خیلی زیادی در قصه فیلم، برخوردار است و به همین دلیل نقش هاوارد استارك را باید یك بازیگر مطرح و صاحب‌نام بازی كند، تا تاثیر خودش را بر قصه و تماشاچی بگذارد.
صحبت جان فاورو درباره مهم بودن این صحنه، باعث كنجكاوی رسانه‌های گروهی شده و به همین دلیل آنها پیگیر این مسئله شدند كه این صحنه مهم چیست و چرا خیلی مهم است؟ اما نه فاورو و نه تهیه‌كنندگان فیلم هیچ یك حاضر به ارائه توضیح در این باره نشده‌اند.
آنها می‌گویند تماشاگران باید این صحنه را در دل قصه فیلم ببینند.
نقش «مرد آهنی» را برای دومین بار رابرت داونی جونیور بازی می‌كند.
رابینز كه سه سال پیش برای «رودمرموز» كلینت ایستوود اسكار بهترین بازیگرمرد نقش مكمل را گرفت، از جمله بازیگرانی است كه برای سینما وظیفه‌ای اجتماعی قائل است و تلاش می‌كند در فیلم‌هایی بازی كند كه به طرح و بررسی مسائل و مشكلات مختلف اجتماعی می‌پردازد. از فیلم‌های او در این رابطه می‌توان به «كد 46»، «طبیعت انسانی»، «باب رابرتز»، «بازیگر»، «تب جنگل»، «نردبان جاكوب» و «رستگاری شاوشنگ» اشاره كرد.
رابینز در كنار فعالیت‌های سینمایی، درگیر فعالیت‌های انسان دوستانه و اجتماعی هم هست. او در كنار همسرش سوزان ساراندن، در چند سال اخیر جزو چهره‌های ضدجنگ بودند كه علیه جنگ عراق و مداخله نظامی آمریكا به این كشور، تظاهراتی به راه انداختند.
رابینز در كنار بازیگری، كارگردانی چند فیلم را هم انجام داده است. با این حال، فعالیت فیلمسازی او با موفقیت زیادی همراه نبوده است.
«قدم‌زنی مرد مرده» او با بازی سوزان ساراندن و شان پن در سال 1995 تنها كار موفق وی در زمینه فیلمسازی است.
فیلم كه بر اساس قصه كتاب برخواننده هلن برچین ساخته شد، درباره یك محكوم به مرگ است كه در آستانه اعدام به سر می‌برد.
فیلم حال و هوایی بر ضد مجازات اعدام دارد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com