ملاك انتخاب برترین كارگردان‌های سال ‌2008 میلادی توسط نشریه سینمایی «اسكرین دیلی»؛ دقت و نكته سنجی در پارامترهای ساخت فیلم، كسب جوایز ارزشمند هنری و توجه...


 «دنی بویل» خالق فیلم «میلیونر زاغه نشین» درصدر لیست برترین كارگردان‌های سال ‌2008 میلادی قرارگرفت.
 
ملاك انتخاب برترین كارگردان‌های سال ‌2008 میلادی توسط نشریه سینمایی «اسكرین دیلی»؛ دقت و نكته سنجی در پارامترهای ساخت فیلم، كسب جوایز ارزشمند هنری و توجه مخاطبان جهانی اعلام شده است.
بنابه اعلام اسكرین دیلی؛ «دیوید فینچر» با فیلم «مورد عجیب بنیامین باتن» و «كریستوفر نولان» با فیلم«شوالیه تاریكی» در رتبه‌های دوم و سوم قرارگرفته‌اند.
بنابر این گزارش «ران هوارد» با فیلم «فورست/ نیكسون»، «گاس ون سنت» با فیلم «میلك» و «كلینت ایستوود» با فیلم «عوض شده» در رتبه‌های چهارم تا ششم بهترین كارگردان‌های سال ‌2008 قرارگرفته‌اند.
«استفان دالدری» با فیلم «كتاب خوان»، «باز لوهرمن» با فیلم «استرالیا»، «سام مندز» با «جاده تحولات»، «دارن آرنوفسكی» با «كشتی گیر» رتبه‌های هفتم تا دهم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.
در ادامه این لیست نیز به كارگردانانی چون «جان باتریك» برای فیلم «تردید»، «برایان سینگر» با فیلم«والكیری»، «جاناتان دمی» با «راشل ازدواج می‌كند»، «آندری استانتون» خالق «وال- ای»، «مایك لی» با فیلم «الكی خوش»، «تام مك كارتی» با فیلم «ملاقات كننده»، «برادران كوئن» با فیلم «پس از خواندن بسوزان» و «گابریل موچینو» برای كارگردانی فیلم «هفت پوند» بر می‌خوریم.
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir