از طرفی نصرت تنها دوست او بعد از شلیك به افسر مافوقش فرار می‌كند و چهل روز در خانه میرزا تحت مداوا قرار می‌گیرد و با وساطت پهلوان اكبر با پریدخت...
 
 مجموعه تلویزیونی «پریدخت» به كارگردانی «سامان مقدم» در ایام ماه محرم روی آنتن شبكه جهانی جام می‌رود.
 سریال پریدخت از فردا دوشنبه 9دی ماه مصادف با 29 دسامبر در 12قسمت به مناسبت ماه محرم هر شب ساعت 19:40 برای مخاطبان شبكه جام جم در اروپای مركزی به روی آنتن می‌رود.
بنابر این گزارش، این سریال ساعت 4 به وقت سیدنی و 22:30 به وقت دهلی نیز از كانال آسیا پخش می‌شود و تكرار آن نیز فردای همان روز ساعت 22:30 به وقت سیدنی و ساعت 17به وقت دهلی به روی آنتن خواهد رفت.
در مجموعه تلویزیونی «پریدخت» به كارگردانی «سامان مقدم» كه سال گذشته در ایام محرم از شبكه دو سیما پخش شد، بازیگرانی چون لیلا حاتمی، علی مصفا، كامبیز دیرباز و... ایفای نقش كرده‌اند.
داستان این سریال درباره نادرخان است كه بعد از فوت پدر بر مسند او نشسته و ادعا دارد كه می‌خواهد خلاف پدر با رعیت و مردم مدارا كند، ولی بعد از شنیدن جواب رد از میرزا كه به خواستگاری دخترش پریدخت رفته بود كینه او را به دل می‌گیرد. از طرفی نصرت تنها دوست او بعد از شلیك به افسر مافوقش فرار می‌كند و چهل روز در خانه میرزا تحت مداوا قرار می‌گیرد و با وساطت پهلوان اكبر با پریدخت ازدواج می‌كند. این قضیه منجر به كینه مضاعف در نادر می‌شود. بنابر این زمینه قتل پهلوان اكبر و میرزا و به زندان افتادن و اعدام نصرت را فراهم می‌كند و...
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com