علی مصفا بازیگر سینما و یکی از مالکان سینما جمهوری در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آتش سوزی این سینما...

 

اگرچه علی مصفا در نخستین روزهای وقوع آتش سوزی سینما جمهوری هر گونه احتمال عمدی آتش سوزی و احتمال دخالت جریان های سیاسی را در این حادثه رد کرده بود اما بعد از اعلام عمدی بودن از سوی سازمان آتش نشانی تهران گفته است که از مسببین این اتفاق شکایت می کند.

 آتش سوزی در یکی از مهم ترین سینماهای تهران که آن را از چرخه اکران فیلم خارج کرد نمی توانست ساده باشد اما اظهارنظر کارشناسی بدون توضیح سازمان آتش نشانی باعث شد تا این موضوع پیچیده تر از آن چه پیشتر اعلام شده است.این اظهارنظر سازمان آتش نشانی تهران نه تنها بسیاری از شایعاتی که پیش از این در مورد آتش سوزی سینما جمهوری مطرح شده بود را قوی تر کرد که از سوی دیگر شرکت بیمه ای که این سینما را بیمه کرده بود نیز اعلام کرد از پرداخت خسارت تا مشخص شدن نتیجه آتش سوزی خودداری می کند.

علی مصفا بازیگر سینما و یکی از مالکان سینما جمهوری در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آتش سوزی این سینما به فارس گفت: «بیمه به ما اعلام کرده چک اولین قسط خسارت سینما به مبلغ 50 میلیون تومان آماده است اما تا گزارش جزئیات واقعه را از آتش نشانی نگیرد، نمی توانیم این خسارت را دریافت کنیم و کماکان ما عملاً منتظریم تا آتش نشانی، گزارش جزئیات واقعه آتش سوزی را به بیمه تسلیم کند. با توجه به این وضعیت، هنوز هیچ برنامه ای برای شروع بازسازی این سینما نداریم و در بلاتکلیفی به سر می بریم.

مصفا در مورد جریان عمدی بودن آتش سوزی سینما جمهوری گفت: ما قطعاً در این مورد طرح شکایت را از طریق وکیل دنبال می کنیم تا با بررسی ها، عوامل آتش سوزی سینما جمهوری مشخص شود اما این امر هم احتیاج به مشخص شدن جزئیات این واقعه دارد.

این صحبت های مصفا در حالی گفته شده است که تاکنون هیچ نهاد رسمی در مورد شناسایی و دستگیری عاملان آتش سوزی نظر رسمی اعلام نکرده است. اما شنیده ها از دستگیری چند متهم حکایت دارد.آتش سوزی در سینما جمهوری 24 آبان ماه و تنها چند روز بعد از حمایت مستقیم لیلا حاتمی از نامزدی انتخاباتی خاتمی رخ داد.

از سوی دیگر برخی از رسانه های منتسب به جناح اصولگرا نیز ضمن تکذیب سیاسی بودن این آتش سوزی مدام بر این نکته تاکید داشتند که این سینما توسط صاحبانش به آتش کشیده شده با این هدف که بتوانند از بیمه پولی دریافت کنند.

البته در این زمینه نظر سومی هم وجود دارد که برخی از افراد میانه رو احتمال می دهند که شاید این عمدی بودن ربطی به صاحبان سینما و موضوعات سیاسی نداشته باشد و ناشی از تسویه حساب شخصی باشد.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:irannewsagency.com