ایران در تولید یكی از فیلم های بخش مسابقه بین الملل جشنواره فیلم فجر یعنی «برف» مشاركت داشته و رامین بحرانی فیلمساز ایرانی نیز با «بدرود سولو» به عنوان نماینده آمریكا در این بخش شركت می‌كند...
  
    ۱۲ فیلم سینمایی از ۱۱ كشور در بخش بین الملل بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود كه در این میان دو فیلم ایرانی از بوسنی و آمریكا به بخش مسابقه راه یافته اند.
فرانسه با پنج فیلم، یك تولید مستقل و چهار تولید مشترك و آلمان با سه فیلم، سه تولید مشترك و بلژیك، آمریكا و تركیه هر كدام با دو فیلم در این بخش حضور دارند. ایران در تولید یكی از فیلم های بخش مسابقه بین الملل جشنواره فیلم فجر یعنی «برف» مشاركت داشته و رامین بحرانی فیلمساز ایرانی نیز با «بدرود سولو» به عنوان نماینده آمریكا در این بخش شركت می‌كند. فیلم های این بخش عبارتند از «۹ میلیمتر» تیلان برمن، «آلبالوها» ژانگ جیا بی، «تادیب» تائوس آناستوپولوس، «بدرود سولو»، «كاتین» آندری وایدا، «شیر» سمیح كاپلان اوغلو، «ورود پاپ كورن ممنوع» گانل موكائر، «جعبه پاندورا» یسیم اوستااوغلو، «اعدام قانونی» جان آونت، «برف» آیدا بگیچ، «سفر تئو» والتر دونر و «یاریك» سیسیله هنری و الكساندر لاسلو. بحرانی با «بدرود سولو» در پنجاه و دومین جشنواره فیلم لندن حضور داشته و «اوراقچی» او نیز سال ۲۰۰۸ به جشنواره های متعدد راه یافته است. مركز گسترش سینمای مستند و تجربی از جمله سرمایه گذاران «برف» است كه امسال در جشنواره های مختلف از جمله كن جایزه برده و نماینده بوسنی در اسكار هشتاد و یكم است. همچنین سه فیلم ایرانی در بخش جام جهان نما ـ مسابقه سینمای بین الملل حضور خواهند داشت كه اسامی‌آنها متعاقبا اعلام خواهد شد. بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: aftab.ir