تارانتينو که سال 1994 با "داستان عامه‌پسند" اسکار فيلمنامه برد...
 
رویترز اعلام کرد فیلمساز سرشناس آمریکایی که سال 2007 فیلم سینمایی "ضد مرگ" را ساخت و اکران کرد، به فاصله دو سال این بار با روایتی از دوران جنگ جهانی دوم به سینماها بازمی‌گردد. هنوز تاریخ اکران "لعنتی‌های بی‌آبرو" در سایر نقاط دنیا مشخص نیست، اما انتظار می‌رود نخستین نمایش جهانی فیلم در جشنواره کن سال آینده باشد.
براد پیت، الی راث، دایان کروگر، مایک مایرز، میشائیل فاسبندر، بی. جی. نواک، سام لیواین، کریستف والتس و پل راست در فیلم جدید تارانتینو بازی می‌کنند که به سبک "دوازده مرد خبیث" رابرت آلدریچ و روایتی روزآمد از یک کمدی ایتالیایی به همین نام به کارگردانی انزو جی. کاستلاری است که سال 1978 ساخته شد.

فیلمبرداری "لعنتی‌های بی‌آبرو" از 13 اکتبر در آلمان آغاز شده و داستان آن در جنگ جهانی دوم روی می‌دهد. فیلم درباره گروهی سرباز خلافکار است که قرار است اعدام شوند، اما در نهایت برای به سرقت بردن یک موشک متعلق به آلمانی‌ها در کنار نیروهای متفقین قرار می‌گیرند.

تارانتینو که سال 1994 با "داستان عامه‌پسند" اسکار فیلمنامه برد، سال‌های 2003 و 2004 دو جلد فیلم رزمی "بیل را بکش" را روانه اکران کرد که جلد اول در دنیا 181 میلیون دلار فروخت و فروش جهانی جلد دوم 152 میلیون دلار بود. او نخل طلایی کن را هم برده و از محبوبترین فیلمسازان معتبرترین جشنواره دنیا محسوب می‌شود.
 
 گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
 منبع:jamejamonline.ir