اين اثر برداشتی شخصی از شاهنامه و فضاهای موجود در آن است و داستان انسانی است در آينده‌ای دور (سال 2300) که تنها باقی مانده است و بايد سيمرغ را آزاد کند تا...
 
«وحید نصیریان»کارگردان این فیلم به خبرگزاری سینمای ایران، گفت: پس ازطراحی شخصیت‌های فیلم، فضاسازی انجام شده و اکنون کار انیمیت فیلم هم با گروهی 12نفره از انیماتورها رو به پایان است.

وی افزود: در ابتدای سال آینده مراحل صداگذاری، تدوین و موسیقی انجام شده و تا خردادماه سال 88 آماده نمایش است.

این انیماتور، گفت: این کار با تکنیک ترکیبی ‌‌3D(سه‌بعدی) و 2D(دوبعدی) تولید می‌شود و با پیش‌بینی‌های انجام شده، نهایی شدنش به یک سال زمان نیاز دارد.

نصیریان این طرح سینمایی را کاری کاملاً بین‌المللی دانست و گفت: ما از همان ابتدا هم تصمیم به انجام کاری داشتیم که حالت جهانی داشته باشد و در حد کیفی مطلوب تولید شود.

کارگردان انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» ادامه داد: این اثر برداشتی شخصی از شاهنامه و فضاهای موجود در آن است و داستان انسانی است در آینده‌ای دور (سال 2300) که تنها باقی مانده است و باید سیمرغ را آزاد کند تا رهایی یابد. ماجرای این فیلم به نوعی روایت جوامع بشری امروز و رنجی است که در سال‌های آتی خواهد برد.

این فیلم به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته می‌شود. فیلمنامه این کار را علاوه بر نصیریان،«مهدی ابوهاشم» و «محمدرضا نوروزی» نوشته‌اند. نگارش دیالوگ‌ها برعهده «مهدی نادری» بوده و مدیریت تولید را «کیارش زندی» عهده‌دار است.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:bornanews.com