زهرا مشتاق، نویسنده و تهیه كننده «یك روز، یك زن» با بیان این مطلب گفت: این برنامه درباره زندگی 10 زن ایرانی است كه به نوعی در...
  
مستند تركیبی «یك روز، یك زن» كاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبكه دو سیماست كه در ایام دهه فجر با صدای «رویا تیموریان» از این شبكه پخش می‌شود.
  زهرا مشتاق، نویسنده و تهیه كننده «یك روز، یك زن» با بیان این مطلب گفت: این برنامه درباره زندگی 10 زن ایرانی است كه به نوعی در جنگ تحمیلی و یا پیروزی انقلاب اسلامی مؤثر بوده‌اند. از موضوعات این برنامه می‌توان به مرور زندگی مریم كاظم‌زاده، تنها خبرنگار زن حاضر در جبهه جنگ از روزنامه كیهان، سهیلا فرجام‌فر پرستاری كه همراه شوهرش برای كمك به مجروحان به جبهه‌های جنوبی رفت، مهندس شفیقه باقرین كه در طول دوران دفاع مقدس در زمینه صنایع دفاعی 26 اختراع داشت و به خاطر كار با مواد شیمیایی مجروح شد، طاهره سجادی یكی از زندانیان سیاسی دوره پهلوی و شهلا غیاثوند كه همسرش به خاطر صدماتی كه در طول جنگ به او وارد شده بود 72 بار طعم جراحی را چشیده و یكی از جانبازان اعصاب و روان بود كه چند سال پیش شهید شد، اشاره كرد.
این برنامه در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای به كارگردانی وحید زارع‌زاده ساخته شده و گوینده متن آن «رویا تیموریان» و بازیگر راوی این مستند «كریم میرحسینی» است.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com