این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ادامه داد: همان‌گونه كه آل‌پاچینو معتقد است: «تئاتر نظم بیشتری به زندگی آدم می‌دهد» به‌همین دلیل پیشنهاد خوب...

  بهاره رهنما و حضور این روزهایش در «خدای كشتار» 
بهاره رهنما كه این روزها با نمایش «خدای كشتار» به كارگردانی علی‌رضا كوشك جلالی روی صحنه است می‌گوید: پیشنهاد خوب تئاتری را حتما به پیشنهاد خوب سینمایی ترجیح می‌دهم.
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ادامه داد: همان‌گونه كه آل‌پاچینو معتقد است: «تئاتر نظم بیشتری به زندگی آدم می‌دهد» به‌همین دلیل پیشنهاد خوب تئاتری را به پیشنهاد خوب سینمایی ترجیح می‌دهم، چرا كه تئاتر فضای بهتری دارد و علاوه بر آن در ۳۵ سالگی به‌دنبال جاودانگی در تصویر نیستیم، بلكه آن را در نوشته‌هایم دنبال می‌كنم.
رهنما كه با بازی در این نمایش سومین حضور خود را در جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر تجربه می‌كند، ادامه داد: پیش ازاین با دو نمایش «دشمنان جامعه سالم» منیژه محامدی و «قدم‌زدن روی ابرها» آروند دشت‌آرای در جشنواره‌ی فجر حضور داشتم كه حضورم دراین نمایش‌ها تنها در جشنواره‌ی فجر بود، چرا كه نمایش اول اجرای عمومی نشد و برای اجرای عمومی نمایش دوم هم درایران حضور نداشتم، اما رسیدن یك نمایش از اجرای عمومی به جشنواره فجر باعث می‌شود كار بسیار تكمیل‌تر باشد و اعتماد به نفس گروه بالاتر برود، البته اولین اجرا در جشنواره‌ هم حس هیجان عجیب و غریبی به‌همراه دارد.
رهنما كه آخرین‌بار در نمایش «پروانه‌های آسیایی» به كارگردانی محمد حاتمی در تئاتر حضور داشته است، درباره‌ی حضور كمرنگش در تئاتر هم به ایسنا گفت: سن و سال و موقعیت كاری‌ام به گونه‌ای نیست كه بتوانم هر پیشنهادی را در تئاتر بپذیرم، علاوه بر این در تئاتر هم مانند سینما و تلویزیون پیشنهادات خوب، بسیار محدودند. شاید همكاران تصور می‌كنند بیشتر در سینما و تلویزیون فعال هستم در حالی‌كه تئاتر برایم در اولویت است.
این بازیگر سپس درباره‌ی دشواری‌های بازیگری در آثار نمایشی كمدی هم متذكر شد: در تئاتر این‌گونه تربیت شده‌ام كه هرگز به خنده تماشاگر برای گسترش كارم اكتفا نكنم، چون اصلا طرفدار خنده‌ای هستم كه پشت آن تفكری وجود داشته باشد. اصولا علاقه چندانی به كمدی فرم و حركت ندارم و به‌همین خاطر فیلم «چارچنگولی» را در مجموعه آثارم دوست ندارم، زیرا هنگام بازی دراین اثر از نتیجه آن بی‌خبر بودم و بعد از دیدن فیلم متوجه این موضوع شدم.
رهنما سپس با تقدیر از تلاش‌های علیرضا كوشك جلالی كارگردان نمایش «خدای كشتار» او را كارگردانی بسیار نكته‌سنج دانست و گفت: نقطه‌ قوت كارگردانی او در شناخت شخصیت، تحلیل نمایش و بازی گرفتن از بازیگران است. او دراین نمایش نكاتی را در مورد بازی من كشف كرد برایم بسیار جالب بود و انضباطش خیلی ایرانی نیست. او با دقتی كه دارد باعث شد نمایش به سطحی‌نگری نرسد.
رهنما در پایان یادآور شد: دراین نمایش بده‌بستان و ارتباط بسیار خوبی میان و الهام پاوه‌نژاد پدید آمد كه به گسترش نقش هر دو نفرمان كمك كرد، البته به‌دلیل محدودیتی كه در تئاتر وجود دارد، بازی بازیگران هم نمی‌تواند خیلی مورد توجه قرار بگیرد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir