قاضی پرونده «حكیم‌زاده» با اعلام رای دادگاه و همچنین تقاضای غرامت 300 هزار پوندی از وی گفت: «من به خوبی مطلعم كه شما عشق زیادی به كتاب‌خوانی دارید اما این كار شما...
        
یك میلیونر ایرانی كه به دزدیدن و تخریب صفحاتی گران‌بها از كتاب‌های تاریخی كتابخانه انگلستان متهم شده بود، به دو سال زندان محكوم شد.
 
به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرهاد حكیم‌زاده» دانش‌آموخته دانشگاه‌های معتبر آمریكا و میلیونر ایرانی كه علاقه شدیدی به كتابداری و كتاب‌خوانی دارد، در فواصل بین سال‌های 1997 تا 2003 صفحات متعددی از كتاب‌های ارزشمند كتابخانه انگلستان را تخریب یا دزدیده است.
صفحات تخریب شده مربوط به كتاب‌هایی است كه به روابط تاریخی بین بریتانیا و ایران و خصوصا شرق مربوط می‌شود و تعدادی از آن‌ها به سفرنامه‌های اروپایی از شرق مربوط است.
«حكیم‌زاده» نزدیك به صد و پنجاه كتاب ارزشمند كتابخانه بریتانیا را تخریب كرده و آسیب جبران‌ناپذیری به گنجینه كتاب‌های تاریخی این كتابخانه زده است.
قاضی پرونده «حكیم‌زاده» با اعلام رای دادگاه و همچنین تقاضای غرامت 300 هزار پوندی از وی گفت: «من به خوبی مطلعم كه شما عشق زیادی به كتاب‌خوانی دارید اما این كار شما به هیچ‌وجه توجیه‌پذیز نیست.»
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:  farsnews.com