ظاهرا او انتظار چنین واكنشی را از من نداشت. ولی می‌دانستم كه آدم خوب و مهربانی است و وضعیت مرا درك می‌كند. او عشق و علاقه عجیبی...
 
 شاهرخ خان می‌گوید اولین بار پیشنهاد بازی در «میلیونر زاغه‌نشین» به وی داده شد، ولی او بازی در آن را رد كرد. 
 دنی بویل كارگران فیلم برای معرفی «میلیونر زاغه‌نشین» راهی بمبئی شده و همزمان با این سفر، شاهرخ‌خان رازی را كه در پشت صحنه این فیلم وجود داشته است، فاش كرد.
شاهرخ‌خان گفت: «دنی بویل» از من خواست نقش مجری برنامه مسابقه حضور ذهن را بازی كنم. او مرا در برنامه تلویزیونی «كی می‌خواد پولدار بشه» در مقام مجری دیده بود و احساس می‌كرد من بهترین گزینه‌ برای ایفای این نقش هستم. در فیلم، باید همان نقشی را بازی می‌كردم كه در آن برنامه تلویزیونی داشتم. از خودم پرسیدم آیا درست است این نقش تلویزیونی را دوباره در یك فیلم سینمایی بازی كنم؟ آن زمان قرارداد ‌بازی در فیلم دیگری را داشتم. البته می‌توانستم آن قرارداد را به عقب بیندازم و در «میلیونر زاغه‌نشین» بازی كنم. تهیه‌كنندگان فیلم هم اعتراض نداشتند. ولی فكر كردم بهتر است من فیلم خودم را بازی كنم و آنها هم بازیگر دیگری برای این نقش پیدا كنند. می‌دانم كه دنی وقتی جواب منفی را شنید، خیلی ناراحت شد. ظاهرا او انتظار چنین واكنشی را از من نداشت. ولی می‌دانستم كه آدم خوب و مهربانی است و وضعیت مرا درك می‌كند. او عشق و علاقه عجیبی به هند دارد و این خیلی مهم است. بعد از آن كه «میلیونر زاغه نشین» را دیدم، بیشتر متوجه این نكته شدم. در عین حال، احساس می‌كنم آتیل كاپور در نقش مجری تلویزیونی، بازی خیلی خوبی ارایه داده و به خاطر این فیلم، موفقیت خیلی زیادی كسب كرده است.»
برخی از تحلیل‌گران سینمایی پس از گفت‌وگوی شاهرخ خان و حرف‌هایش درباره رد دعوت دنی بویل، چنین اظهار‌نظر می‌كنند كه وی این نقش را به خاطر مكمل بودنش رد كرده است.
قصه فیلم درباره یك نوجوان است و مجری برنامه تلویزیونی در آن، نقش دوم را دارد.
در عین حال، این خان سرشناس سینمای بالیوود می‌گوید، از رد دعوت بازی در فیلم پشیمان نیست.
این اولین بار نیست كه شاهرخ خان بازی در یك فیلم موفق را رد می‌كند. طی سال‌های قبل او در فیلم‌های «لگان» و «مونابهای ام بی‌بی‌اس» بازی نكرد.
نقش‌های اصلی این دو فیلم به عامرخان و سانجی دات رسید و هر دو فیلم طوفانی در گیشه نمایش و سطح عمومی جامعه به راه انداختند.
وی اخیرا هم بازی در «سه احمق» را رد كرد. عامرخانه و سلمان خان دو نقش از سه نقش اصلی فیلم را بازی می‌كنند و اگر شاهرخ خان هم در آن بازی می‌كرد، برای اولین بار در تاریخ سینمای هند سه خان بزرگ این سینما در یك فیلم سینمایی با یكدیگر همبازی می‌شوند.
شاهرخ‌خان می‌گوید: «دریافت عنوان بهترین فیلم سال از سوی مراسم گلدن گلوب یك لحظه باشكوه و تاریخ بود.«میلیونر‌ زاغه‌نشین» اگرچه فیلمی انگلیسی است، اما یك فیلم هندی هم محسوب می‌شود. به عنوان یك هندی افتخار كردم كه دیدم این فیلم برنده چنین جایزه بزرگ و معتبری شده است.»
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com