اولین نشست جشنواره فیلم فجر با فیلم "ناهید" برگزار شد.
اولین روز نمایش فیلم‌های جشنواره‌ی فیلم فجر 12 بهمن ماه در برج میلاد کاخ جشنواره فیلم فجر با حضور چهره‌های سینمایی همراه بوده است.

اولین نشست جشنواره فیلم فجر با فیلم ناهید ساخته آیدا پناهنده شروع شد.

امیر پوریا منتقد برگزیده این مراسم گفت : فیلم های اول جشنواره یک امتیاز به حساب می آید و باید از انها قدردانی شود.

بیژن امکانیان (تهیه کننده) افزود: بعد از دیدن فیلمم در جشنواره حس خوبی داشتم و نمی گویم فیلم بی نقصی است بلکه فیلم کم نقصی است.  و از اینکه تهیه کننده "ناهید" هستم خوشحالم.تهیه کنندگی کار خلاقانه ای است و برایش ارزش زیادی قایلم.

آیدا پناهنده (کارگردان) بیان کرد :این فیلم حاصل تجربه 15 ساله ی من است . البته تجربه کارگردانی برای من باید نخست خیلی قبل تر اتفاق می افتاد . نه در 35 سالگی ام ! او افزود : هیچکس برای فیلم نامه من پول نداشت ولی بیژن امکانیان این مهم را پذیرفت .وی در رابطه با لهجه های فیلمش گفت : با لهجه شمالی نا آشنا نبودم  و اقوام شمالی داشتم.با اینکه همه به من می گفتند از لهجه در فیلمم استفاده نکنم اما این کار را نکردم.

پژمان بازی (بازیگر ناهید) افزود : قرار این فیلم بر این بود که هیچ قضاوتی برای هیچ کدام از نقش ها اتفاق نیفتد. این قصه در رابطه با خانمی است که در زندگی شکست می خورد و بعد دوباره عاشق می شود و بر اساس شرایطش نمی تواند عشقش را دنبال کند. 

ساره بیات (بازیگر ) گفت : در بازیگری نباید ترسی وجود داشته باشد و جسارت در انتخاب نقش وظیفه ماست. این واهمه وجود دارد که نقش تبدیل به کلیشه شده ولی خودم فکر نمی کنم شبیه فصل فراموشی فریبا شده باشد. برای تمرین لهجه چند جلسه برگزار کردیم  و من حتی مردم را در خیابان های شمال به کناری می کشیدم و از انها می پرسیدم که آیا لهجه ام درست است یا نه با اینکه هیچکدامشان را نمی شناختم!

نوید محمدزاده (بازیگر) گفت : من در این یک سال پیشنهاد های زیادی داشتم و با اینکه 90 درصد فیلمنامه های امسال به دستم رسید اما حس این کار را خیلی دوست داشتم. و وقتی فیلمنامه را خواندم با کارگردان تماس گرفتم  و سریع گفتم " میام" . فقط هدفم این بود که حالم با فیلم خوب باشد. از خانم ساره بیات سپاسگذارم و خوشحالم که کنارشان بازی کردم . قبل از این حس خاصی به پژمان بازغی نداشتم اما الان عاشقش هستم! وی در رابطه با بازیگر نوجوان فیلم گفت : این پسر یک نابغه است!

 
 

تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات

مطالب پیشنهادی :

گلاب آدینه، رویانونهالی و باران کوثری در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
خانه شگفت آور کیم کارداشیان، متعلق به دختر الویس پریسلی بوده!
وقتی معروف ترین ترانه مرتضی پاشایی گم می شود!
حواشی مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر با اجرای احسان کرمی
چرا تلویزیون مراسم افتتاحیه فیلم فجر را پخش نکرد؟!