صدرالدین شجره درباره‌ی توقف پخش برنامه‌ «رادیو فیلم» از رادیو نمایش گفت: به نظرم پخش چنین برنامه‌هایی برای رادیو کار بی‌حاصلی بود.
صدرالدین شجره اظهار کرد: وجود چنین برنامه‌ای اصلا مناسب رادیو نبود و نیست؛ چراکه اگر این برنامه ویژه‌ی نابینایان ساخته شده بود، باید گفت که نابینایان خودشان هم فیلم و سریال‌های تلویزیون را می‌بینند و وقتی با آن‌ها صحبت می‌شود هیچ وقت نمی‌گویند فلان فیلم یا سریال را شنیدیم، بلکه می‌گویند دیدیم. آنها تصاویر را واضح نمی‌بینند اما دور و نزدیکی صداها را کاملا تشخیص می‌دهند.

او تاکید کرد: در کل فضاسازی و خیال‌انگیزی در رادیو چیز دیگری است و پخش چنین برنامه‌هایی اصلا مناسب رادیو نیست.

وی با بیان اینکه رادیو نمایش دیگر تفاوتی با سایر شبکه‌های رادیویی ندارد، مطرح کرد: علاوه بر برنامه «رادیو فیلم» که پخش و تولید آن به تازگی از رادیو نمایش قطع شده است، چندین برنامه دیگر رادیویی نیز در این شبکه وجود دارد که به همین شکل پخش می‌شوند که به نظرم برای نمایش رادیو کارساز نیست. رادیو نمایش از همان ابتدا برای پخش نمایش به وجود آمد؛ این در حالی است که اکنون این شبکه رادیویی دیگر با سایر شبکه‌ها تفاوتی ندارد و همان نمایش‌هایی را که شبکه‌های دیگر پخش می‌کنند، رادیو نمایش هم پخش می‌کند.

شجره سپس یادآور شد: ما در حال حاضر تولید خاصی برای رادیو نمایش نداریم؛ به اعتقاد من اگر هزینه رادیو نمایش به تولید نمایش‌ها اختصاص داده شود، هم برای همکاران نمایش رادیویی می‌تواند مفید باشد و هم به جهت کیفی می‌تواند ارزش کارها را بالاتر ببرد.

این پیشکسوت رادیو در ادامه صبحت‌هایش درباره مدیریت جدید رادیو نمایش گفت: امیدوارم مدیریت این شبکه رادیویی از این پس عملکرد بهتری در این شبکه داشته باشد. محمدرضا قربانی - مدیر جدید رادیو نمایش - تحصیلکرده این رشته است و این پدیده را می‌شناسد. شخصا خیلی امیدوارم که اتفاقات خوبی برای نمایش رادیویی بیفتد.

صدرالدین شجره در پایان گفت‌وگوی خود  درباره‌ی جدیدترین کارهای تلویزیونی و رادیویی‌اش اعلام کرد: همچنان در سریال «معمای شاه» محمدرضا ورزی بازی دارم. در این مجموعه تاریخی نقش «تیمسار قره‌باغی» را ایفا می‌کنم. علاوه بر «معمای شاه» چندین پیشنهاد دیگر هم برای بازی در تلویزیون داشتم که در زمینه متن و رقم مالی به توافق نرسیدیم. برای رادیو نیز اکنون برنامه «تبار موسیقی» را دارم که تاکنون 20 قسمت از آن را ضبط کردیم و مابقی آن‌را هفته آینده ضبط می‌کنیم. پخش این برنامه مدتی است از شبکه رادیویی فرهنگ آغاز شده است. «تبار موسیقی» یک برنامه تخصصی درباره سرگذشت موسیقی‌دانان از دوره قاجار تا به حال است.

محمدرضا قربانی - مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش - به تازگی اعلام کرد که با توجه به ماهیت غیرشنیداری و بصری فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و عدم برقراری ارتباط موثر مخاطب رادیو با حوزه‌ی بصری، پخش هرگونه فیلم و سریال تلویزیونی از رادیو نمایش متوقف شد که پیرو این تصمیم، پخش برنامه «رادیو فیلم» از رادیو نمایش قطع شد.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir

مطالب پیشنهادی :
گلاب آدینه، رویانونهالی و باران کوثری در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
خانه شگفت آور کیم کارداشیان، متعلق به دختر الویس پریسلی بوده!
وقتی معروف ترین ترانه مرتضی پاشایی گم می شود!
حواشی مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر با اجرای احسان کرمی
چرا تلویزیون مراسم افتتاحیه فیلم فجر را پخش نکرد؟!