جشنواره موسیقی فجر سی ام پایان یافت.
اختتامیه‌ی سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر با حضور وزیر ارشاد در تالار وحدت برگزار شد.
در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر علاوه بر علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی -، اردوان، هوشنگ و پشنگ کامکار، امیراشرف آریان‌پور، نادر مشایخی، صدیق تعریف، وارطان ساهاکیان، رشید وطن‌دوست، میلاد کیایی، مهدی آذرسینا و حمیدرضا نوربخش نیز حضور داشتند.
 
در ابتدا، سرود ملی ایران نیز به‌صورت «پلی‌بک» و بدون اجرای ارکستر سمفونیک در این مراسم پخش شد.
 
honar10.jpg

اجرای این مراسم برعهده‌ی سیدعباس سجادی بود. او در سخنانی به این موضوع اشاره کرد که لوح تقدیر همه‌ی گروه‌های خارجی، به سفارتخانه‌های کشورشان تقدیم خواهد شد.
 
دبیر این دوره از جشنواره‌ی موسیقی فجر نیز در این مراسم گفت: اختتامیه‌ی سی‌امین دوره‌ی جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار می‌شود که بیش از هر زمان دیگری، هنرمندان برجسته‌ی موسیقی را در کنار خود داشتیم. به همین دلیل، پیام مهمی را به سازندگان فردای فرهنگ کشور پیشکش می‌کنم. دوستان شکوفه‌های نوپای شما بر درختی کهن‌سال روییده است. نخستین و مهم‌ترین مأموریت شما، شناسایی هویت افتخارآفرین این شجره است.

honar8.jpg
 
حسن ریاحی همچنین از وزیر ارشاد تشکر کرد و در این‌باره توضیح داد: این تشکر به‌دلیل پذیرش درخواستی است مبنی بر ایجاد تسهیلات لازم برای مبادله‌ی فرهنگی برگزیدگان فجر با کشورهای دوست و همسایه. به‌علاوه، آقای وزیر با تشکیل کانون موسیقیدانان جوان نیز موافقت کرده، تا تجربه بیشتری در این راستا ایجاد شود.

honar6.jpg
 
او همچنین از هنرمندان و دست‌اندرکاران این دوره از جشنواره‌ی موسیقی فجر قدردانی کرد.
 
سپس گروه موسیقی «زاگرس» به خوانندگی ایرج رحمان‌پور روی صحنه آمد و به اجرای قطعاتی از موسیقی لری پرداخت.
 
honar12.jpg

در این مراسم همچنین اعلام شد که علی مرادخانی - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در حکمی، حسن ریاحی را برای نهمین‌بار به‌عنوان دبیر جشنواره موسیقی فجر منصوب کرده است.
 
ادامه‌ی این مراسم، به تجلیل از فخرالدین فخرالدینی اختصاص داشت که عکس‌های زیادی از اهالی حوزه‌ی موسیقی ثبت کرده است. فیلم کوتاهی نیز درباره‌ی این هنرمند به‌نمایش درآمد که او در این فیلم، از علاقه‌اش به عکاسی پرتره گفت. همچنین خاطره‌ای از عکاسی از علی تجویدی را تعریف کرد.

honar15.jpg
 
فیلمی نیز درباره‌ی محمدعلی بهمنی، مرجان قنبری‌مهر و اردشیر کامکار پخش شد.
 
سپس علی جنتی - وزیر ارشاد -، علی مرادخانی - معاون هنری وزیر -، حسن ریاحی - دبیر جشنواره -، مصطفی کمال پورتراب - آهنگساز پیشکسوت - و حمیدرضا نوربخش - مدیرعامل خانه موسیقی - روی صحنه آمدند.

honar14.jpg
 
فخرالدین فخرالدینی اولین هنرمندی بود که برای دریافت تندیس خود آمد و آن را از جنتی گرفت. محمدعلی بهمنی نیز تندیس‌اش را از دستان مرادخانی گرفت. محمدعلی بهمنی توسط به‌عنوان «رییس جدید شورای شعر دفتر موسیقی» معرفی شده است و از این پس، در جایگاه زنده‌یاد مشفق کاشانی قرار خواهد گرفت.
 
مرجان قنبری‌مهر نیز پس از دریافت تندیسش از حسن ریاحی، جایزه‌اش را به پدر و مادرش تقدیم کرد. اردشیر کامکار نیز از دست مرادخانی تندیس گرفت، این در حالی بود که هوشنگ کامکار، به‌عنوان بزرگ خاندان کامکارها، او را همراهی کرد.




گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir

مطالب پیشنهادی :
گلشیفته با جانی دپ در دزدان دریایی کارائیب همبازی شد!
ناگفته های یک مرد در شب سالگرد ازدواجش!!
بنیامین وصیت نامه اش را نوشت و وکیلش را رسما معرفی کرد!
بازیگرانی که به جایزه اسکار نزدیک شدند!
دلیل خداحافظی آنجلینا جولی از بازیگری!