کیانوش عیاری گفت :  شهاب حسینی «یک آدم کاملاً بی هنر است» که از نظر من برای یک بازیگر اعجاب انگیز است.

در مراسمی که به بهانهٔ اکران خصوصی فیلم «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» در ایوان شمس برگزار شد، از یک عمر فعالیت هنری کیانوش عیاری کارگردان سینما قدردانی و یاد و خاطرهٔ زنده‌یاد زاون قوکاسیان،منتقد سینما، گرامی داشته شد.

کیانوش عیاری در میان تشویقهای ممتد حاضران به روی صحنه حاضر شد و گفت: نمی‌توانم کتمان کنم از اینکه مورد تقدیر قرار می‌گیرم، قند توی دلم آب می‌شود، هرچند سعی می‌کنم تا حد ممکن از نظرها پنهان شوم اما از حضور در جمع این چهره‌های شناخته شده که برای من محترم هستند خیلی خوشحالم.

او در مورد تعریف و تمجیدهایی که مجری برنامه پیش از روی صحنه آمدن او عنوان کرده بود نیز گفت: در لحظاتی چیزهایی گفته شد که برای خودم هم جالب بود و تازگی داشت از تعریفی که کردید و از نگاهی که به من دارید ممنونم.

در ادامهٔ این برنامه شهاب حسینی نیز به روی صحنه دعوت شد، حسینی که در فیلم «خانهٔ پدری» با کیانوش عیاری همکاری داشته در مورد این کارگردان سینما گفت: کیانوش عیاری کارگردانی است که بدون شک هر بازیگری آرزو دارد که نام او زینت‌بخش کارنامهٔ کاری‌اش باشد که خوشبختانه این اتفاق برای من افتاد.

این بازیگر که اوایل بهمن‌ماه گذشته پدر خود را از دست داد، دربارهٔ حال این روزهای خود نیز گفت: چند وقتی‌است که حال و روز درستی برای حضور در مجامع عمومی ندارم، اما این فرصت را مغتنم شمردم تا در خدمت استاد عیاری باشم.

بعد از سخنان شهاب حسینی، کیانوش عیاری نیز در سخنانی گفت: سالها پیش که من شهاب حسینی را فقط به‌اسم می‌شناختم و نمی‌دانستم کیست، روزی برنامه‌ای تلوزیونی دیدم که مجری‌اش او بود؛ بغض خاصی در اجرایش داشت و من خیلی خوشم آمده بود. آن زمان در حال تدوین مجموعهٔ «روزگار قریب» بودم، به دفتر کارم رفتم و به همکارانم گفتم که بازیگر اصلی فیلم بعدی‌ام را پیدا کرده‌ام؛ یک مجری تلویزیون است که بغض خاصی در صدایش دارد و دوست‌داشتنی و صمیمی است و اگر بازیگر شود از آنهایی خواهد شد که هرگز کسی هنر «بازیگری‌»اش را نخواهد دید.

وی یادآور شد: من که فکر می‌کردم در آستانهٔ کشف یک ستارهٔ بزرگ برای سینمای ایران هستم، با راهنمایی دوستانم متوجه شدم که این شخص همان شهاب حسینی معروف است! اما به هر حال تصمیم من عوض نشد و وقتی می‌خواستم فیلم «خانهٔ پدری» را بسازم از حضور او بهره‌مند شدم.

عیاری ادامه داد: برای من خیلی جالب است که شخصیت شهاب حسینی با روح بازیگری‌ای که عرضه می‌کند کاملاً منطبق است، ناراستی درش نیست؛ «یک آدم کاملاً بی هنر است» که از نظر من برای یک بازیگر اعجاب انگیز است. این داستان کهنه‌ای است که برای من یک ارزش است که هنر کسی به چشم من دیده نشود. خوشحالم که روزهایی را در کنار این بازیگر بامزه سپری کردم.

پس از سخنان کارگردان فیلم «شبح کژدم» و «بودن یا نبودن»، شهاب حسینی با گفتن اینکه:«این لحظه برای من افتخار بزرگی است» لوح تقدیر و هدیه‌ای را که برای تقدیر و تشکر از یک عمر فعالیت هنری کیانوش عیاری آماده شده بود به او اهداء کرد.

در این مراسم همچنین با نمایش عکسی قدیمی از زنده‌یاد زاون قوکاسیان نیز قدردانی شد.

کیانوش عیاری دربارهٔ این عکس که او، زاون قوکاسیان، ابراهیم حقیقی و حسن بنی هاشمی در آن حضور داشتند، یادآور شد: این عکس مربوط به جشنوارهٔ سال ۱۳۵۲ است که من با فیلم هشت میلی‌متری «آن سوی آتش»، حسن بنی هاشمی با فیلم « برکهٔ خشک» و زاون قوکاسیان برای «در فلق» و ابراهیم حقیقی برای‌ «خانهٔ ابری» (به طور مشترک) سه جایزهٔ اصلی را به دست آورده بودیم.

بعد از این مراسم، فیلم «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» ساختهٔ ابراهیم ابراهیمیان نیز برای هنرمندان نمایش داده شد.

پیش از آغاز نمایش فیلم نیز عوامل و بازیگران این فیلم روی صحنه حاضر شدند و ابراهیم ابراهیمیان فیلم خود را به کیومرث پور احمد، کارگردان سینما که در این مراسم حضور نداشت، تقدیم کرد.

شهاب حسینی نیز ضمن تبریک گفتن به کارگردان فیلم گفت:«امیدوارم که هرکس اقدام به ساخت فیلمی می‌کند آنقدر دغدغه داشته باشد که احساس کند، اگر این فیلم را نسازد به رحمت ایزدی می‌پیوندد!»

فیلم «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» اولین فیلم بلند ابراهیمیان است که با بازی صابر ابر و نازنین بیاتی در نقشهای اصلی در سینماهای تهران در حال نمایش است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir