«کلاه قرمزی» یکی از محبوب ترین عروسک های چند نسل مخاطبان است که هر سال با اتفاقات تازه ای به تلویزیون می آید.

شبکه های مختلف سیما در حال آماده سازی برنامه های نوروزی برای کودکان هستند و در این بین به برنامه های عروسکی توجه زیادی شده است.

عروسک های مجموعه کلاه قرمزی ، و تعدادی از برنامه های رنگین کمان و گل آموز نوروز 94 به تلویزیون می آیند .

کلاه قرمزی چه زمان به تلویزیون می آید؟

مجموعه نوروزی کلاه قرمزی و آقای مجری چند سالی است که در ایام نوروز مهمان خانه های ما می شود. این مجموعه در سال های اخیر همواره با اخباری درباره پخش شدن یا نشدنش در نوروز، علاقمندانش را تا آخرین روزهای سال نگران کرده و البته در نهایت به پخش رسیده است و هر سال یک عضو جدید را معرفی می کند که از آن جمله می توان به فامیل دور، پسر عمه زا، آقای همساده، دختر همسایه، دیبی، عزیزم ببخشید اشاره کرد.

شبکه دو اعلام کرده که عروسک گردان ها و صداپیشه های کلاه قرمزی هم اکنون در آرامشی حرفه ای مشغول تمرین نهایی هستند و به زودی ضبط این مجموعه تلویزیونی آغاز می شود.

زمان پخش سری جدید مجموعه کلاه قرمزی در 22 قسمت 40 دقیقه ای از پنجم فروردین ماه اعلام شده است.

حمید جبلی، محمدرضا هدایتی، دنیا فنی زاده، مرضیه محبوب، امیرسلطان احمدی، بنفشه صمدی، بهادر مالکی، محمد لقمانیان، محمد بحرانی، عیسی یوسفی پور، احسان کرمی و ... از جمله صداپیشگان این مجموعه هستند.

«کلاه قرمزی» یکی از محبوب ترین عروسک های چند نسل مخاطبان است که هر سال با اتفاقات تازه ای به تلویزیون می آید تا قصه ای متفاوت از زندگی عادی مردم روایت کند. این شخصیت با صدای حمید جبلی اجرا می شود.

پنگول و چرا در نوروز 94

برنامه رنگین کمان ویژه نوروز 94، کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه پنج است که با عروسک پنگول که صداپیشه ی آن هومن حاجی عبدالهی است و چرا مهمان خانه ها می شود.

عروسک چرا با صداپیشگی آزاده مویدی فرد میان بچه ها محبوب شد. عروسک چرا تا سال 84 در تلویزیون حضور داشت. تا این که بعد از تغییرات در این برنامه عروسک های جدید وارد شدند. بعد از گذشت هشت سال این عروسک راهی برنامه های شبکه تهران شد.

این برنامه در 15 قسمت 60 دقیقه ای ویژه نوروز 94 تهیه و تولید خواهد شد و از نیمه های اسفند ماه نیز تولید آن شروع می شود.

این ویژه برنامه متناسب با حال و هوای نوروز برای کودکان تولید می شود و عروسک های پنگول و چرا به همراه دیگر بازیگران این مجموعه در آن حضور دارند.

دعوت از مهمان، گزیده ای از برنامه های نوروز دهه 60، وله و ... از آیتم های رنگین کمان نوروزی است.

نارنجی شخصیت عروسکی گل آموز

گل آموز شخصیت عروسکی به نام نارنجی دارد. این شخصیت از سرزمین ناشناخته آمده و تلاش می کند محیط پیرامون خود را بشناسد که جستجوهای او برای بچه ها جذاب خواهد بود.

برنامه ی گل آموز که در شبکه آموزش ساخته می شود شامل بخش هایی از جمله بخش آموزش مشاعره به بچه ها، بخش آشنایی با حیوانات و ... است.

این برنامه با اجرای سارا روستاپور و حامد زحمتکش، تهیه کنندگی سارا روستاپور و کارگردانی قناعتیان در حال تولید است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : irna.ir