علیرضا سجادپور: شخصا با ایشان صحبتی نداشتم و شاید ایشان مرا با شخصی دیگر اشتباه گرفته اند.

باران کوثری بازیگر زن سینما در تازه ترین گفتگویش نکاتی را درباره ممنوع‌الکاری‌اش در دولت دهم بیان کرده و البته این مساله را هم مطرح کرده که در آن دوران چند باری را با علیرضا سجادپور رئیس وقت اداره نظارت در این باره صحبت کرده بود و به نتیجه ای نرسیده بود.

کوثری در این باره گفته بود: در سینما می شنیدم که آدم ها می خواهند با من کار کنند ولی بعد زنگ می زدند به من که به ما گفته اند نه. من هم زنگ میزدم آقای سجادپور… و او می گفت: " نه خانم این حرف ها چیست و کی گفته" ولی باز یک کارگردان دیگر می گفت ما رفته ایم ارشاد و به ما گفته اند این کار را نکنید. بازی بدی با من راه انداختند...

هیچ گفتگویی با کوثری نداشتم
برای اینکه واکنش علیرضا سجادپور نسبت به این قضیه را بدانیم سراغ وی رفته و از او پرسیدیم که آیا واقعا این طور بوده که کوثری با او تماس گرفته و وی سر کارش گذاشته. سجادپور در این باره به گفت: هرگز! اصلا در آن ایام هیچ گفتگویی با خانم کوثری نداشتم و چنین مساله ای از سوی ایشان به من ابلاغ نشد.

ایشان مرا با شخصی دیگر اشتباه گرفته اند
وی ادامه داد: شخصا با ایشان صحبتی نداشتم و شاید ایشان مرا با شخصی دیگر اشتباه گرفته اند.
سجادپور در پاسخ به این پرسش که آیا اگر امکانش بود برای رفع ممنوع الکاری وی کاری می کرد بیان داشت: حقیقتش اینکه بعد از پایان دوران کاری ام سعی کردم از هر گونه روایت نگاری نسبت به آن دوران پرهیز کنم و اجازه دهم مدیران دولت جدید فرصت کافی برای فعالیت داشته باشند.

در زمان مناسب تر حرفهایی فراوان برای مخاطبان دارم
این چهره سابق مدیریتی خاطرنشان ساخت: البته در فرصت و زمانی مناسب حرف های گفتنی فراوان برای مخاطبان دارم ولی در برهه فعلی همین قدر بگویم که هیچ تماسی از طرف خانم کوثری با من صورت نگرفت.

تلاش های سجادپور برای اکران "من مادر هستم"
اظهارات کوثری و حالا پاسخ سجادپور به وی در شرایطی رخ داده که به هنگام اکران فیلم پرحاشیه "من مادر هستم" که اتفاقا یکی از دلایل مخالفت افراطیون با اکرانش حضور باران کوثری در آن بود سجادپور به عنوان مدیر اداره نظارت و ارزشیابی تلاش زیادی را برای کمک به اکران و روی پرده ماندن فیلم انجام داد.

البته که در آن هنگام سجادپور به واسطه صدور پروانه نمایش "من مادر هستم"به شدت تحت فشارهای رسانه های خاص قرار گرفت ولی با این حال از موضعش کوتاه نیامد و علیرغم اینکه حوزه هنری هم از پخش فیلم در سینماهایش جلوگیری به عمل آورد اما باز هم سجادپور همه تلاش اش را برای امتداد اکران فیلم انجام داد و همین باعث شد که فیلم تا پایان اکران روی پرده بماند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : سینما ژورنال