فیلم سینمایی "هتل بزرگ بوداپست" به کارگردانی وس اندرسون در اسکار 2015 جوایز زیادی کسب کرد.

هتل بزرگ بوداپست (به انگلیسی: The Grand Budapest Hotel) نام فیلمی کمدی محصول سال ۲۰۱۴، به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسن با الهام از آثار اشتفان تسوایگ است. در این فیلم بازیگرانی همچون رالف فاینس، فهرید موری آبراهام، متیو آمالریک، تیلدا سوئینتن، آدرین برودی و ویلم دافو به ایفای نقش پرداختند.

honar682.jpg
خلاصه داستان:
در سال ۱۹۳۰ که دولتی فاشیست در حال قدرت گرفتن است و شعله جنگ در حال روشن شدن، هتل بزرگ بوداپست به واسطه تلاش فراوان مهماندار و شاگردش به یکی از برترین تفریحگاه‌های اروپا تبدیل شده است. یکی از مشتریان همیشگی هتل می‌میرد و یک نقاشی ارزشمند به مهماندار می‌رسد، با این اتفاق همه چیز تغییر می‌کند.

honar681.jpg
این فیلم موفق به کسب چهار جایزه بهترین موسیقی فیلم ، بهترین طراحی صحنه ، بهترین گریم و بهترین طراحی لباس ، در اسکار ۲۰۱۵ شد.

honar680.jpg
« هتل بزرگ بوداپست » یکی از معدود فیلمهای وس اندرسون بود که در مرحله پیش تولید و فیلمبرداری، محبوب اهالی رسانه شد و کوچکترین اخباری از تغییرات فیلمنامه یا بازیگران فیلم در روزنامه ها و رسانه های آنلاین بازتاب پیدا می کرد. اولین و شاید مهمترین حواشی فیلم مربوط به جانی دپ بود که تا مدت ها سخن از حضورش در نقش اصلی این فیلم بود. با توجه به فضای فانتزی « هتل بزرگ بوداپست » که کاملاً " جانی دپیست " به نظر می رسید ، بسیاری معتقد بودند که حضور جانی دپ در این فیلم می تواند باعث اوج گرفتن دوباره این بازیگر شود اما در نهایت رالف فاینس با تجربه و مسلط، جایگزین جانی دپ شد و فیلمبرداری فیلم هم آغاز شد.

honar679.jpg
honar683.jpg
کسانی که هوادار نیستند شاید خود را برای پذیرش چنین فیلمی آماده نکرده باشند، اما اگر به تماشای «هتل بزرگ بوداپست» بشینند، احتمالا تحت تاثیر ابعاد آن قرار میگیرند. «هتل بزرگ بوداپست» فیلمی شگفتانگیز است. میتوانید از فضای کاملا مفرح فیلم به وجد بیایید و این فضای مفرح در تمام مدت فیلم حاکم است.

honar684.jpg


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ