تلویزیون با ممنوع الچهره کردن من ضرر می کند!!
چرا از فعالیت جدید من در تلویزیون جلوگیری می کنند، معلوم نیست! خودشان ضرر می کنند!

سحر قریشی بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران که چند سالی می شود برچسب ممنوع الکاری در تلویزیون بر پیشانی اش چسبانده شده، خود را مدیون تلویزیون می داند اما می گوید تلویزیون بابت نداشتن او بیشتر ضرر می کند. گفتگوی اختصاصی  با سحر قریشی را بخوانید:

به نظر می‌آید که با حضور در فیلم شیفت شب نیکی کریمی، قصد دارید از سینمای عامه پسند و گیشه‌ای فاصله بگیرید و بیایید به سمت فیلم‌هایی که به قول معروف از لحاظ منتقدین، لِول بالاتری دارند، درست است؟

نمی‌توانیم اینجوری تقسیم بندی کنیم؛ لول بالا یا لول پایین‌، چون منتقدین می‌شوند یک تعداد خاص! من فیلم های زیادی بازی کرده‌ام که به اصطلاح مردم پسند هستند اما اسمش را گذاشته اند تجاری یا عامه پسند! برای منِ بازیگر تفاوتی ندارد؛ من بازیگرم و فارغ از سینما بیزینس دیگری ندارم، بنابراین بعضی وقت ها مجبور می شوم سراغ سینمایی بروم که سلیقه واقعی خودم نیست.

نمی‌دانم تا حالا متوجه این قضیه شده‌اید یا نه؟ طی چند سال‌ اخیر جشنواره فیلم فجر، بازیگر‌های یکسری فیلم‌های خاص را دوباره در یکسری کارهای دیگر و کنار هم می بینیم! یعنی یک ترکیب تکراری! یعنی هنوز جسارت این را ندارند که از بازیگرهای دیگر استفاده کنند، چرا؟ چون آن خانم یا آقا آمده فیلم‌های عامه‌پسند بازی کرده‌ است. ما هم می‌توانیم در چنین فیلم هایی بازی کنیم. من با بازی در فیلم شیفت شب خانم نیکی کریمی فقط خواستم ثابت کنم که برایم کوتاهی یا بلندی نقش فرقی نمی‌کند. من عاشق کارم هستم برای همین برایم مهم نیست بگویم با این کارگردان کار کنم یا دیگری. دوست داشتم این جنس را تجربه کنم و ببینند که من هم این جنس کار را در کارنامه شغلی ام دارم.

صحت دارد که سحر قریشی از حضور در تلویزیون ممنوع شده؟

سحر: والله خودم هم نمی‌دانم! خیلی جالبه! چون این را هر کسی از من می‌پرسد اما خودم دلیلش را نمی دانم! بعد از سریال دلنوازان که به زعم آمار تلویزیون، پر بیننده‌ترین سریال بود، این اتفاق برایم افتاد. جالب اینکه دیگر شبیه آن سریال در تلویزیون تکرار نشد و همین هم باعث شده مردم بنشینند پای سریال های ماهواره ای و دیگر تلویزیون خودمان را نمی بینند. من هر بار که خواستم در تلویزیون کار کنم و اتفاقا چند پیشنهاد خوب هم داشتم، گفته اند صلاح نیست سحر قریشی باشد! نمی‌دانم شاید صلاح است که حریم سلطان باشد! جای ما قرار نیست باشد! خب باشد اشکالی ندارد ولی من چیزی از دست نمی دهم. با وجودی که مدیون تلویزیون هستم و حضور در سینما را از کنار تلویزیون دارم، ولی تا الان چیزی را از دست نداده‌ام، چون اصلا کار یا سریال جذابی نبوده که بگویم ای کاش من در آن بازی می کردم.

پس به صورت رسمی به شما ابلاغ نشده فقط گفته‌اند که صلاح نیست.

به هیچ‌عنوان به من نگفته‌اند که شما ممنوع‌الفعالیت هستی، چون دلنوازان را سه چهار بار تلویزیون پخش کرد و تکرار هم شد. البته اوایل کارم چندتا تله فیلم بازی کردم که مناسبتی بود و هر سال به مناسبت های مختلف از تلویزیون پخش می شود. اما اینکه چرا از فعالیت جدید من در تلویزیون جلوگیری می کنند، معلوم نیست! خودشان ضرر می کنند!


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : ritmezendegi.com