گلایه ی احمد مهرانفر از تولیدات چینی!!
احمد مهرانفر: چرا ماشین های بی کیفیتی چینی به ایران می آید، ولی خود چینی ها استفاده نمی کنند؟!

احمد مهرانفر که برای بازی در نقش "ارسطو" در "پایتخت 4" در چین بسر می برد، در یادداشت جالبی درباره خودروهای چینی و منفعت طلبی برخی از راه واردات این ماشین ها به کشورمان در اینستاگرامش نوشت:

«تو خیابونای پكن كه می چرخم می بینم از ماشینای بی كیفیت چینی كه این روزا تو خیابونای تهران و شهرای دیگه ی كشورم زیاد دیده می شه و روز به روز هم بیشتر می شه خبری نیست. اینجا اكثر ماشینایی كه سوار می شن ماشینای روز و باكیفیت اروپایی و ژاپنی و كره ایی هستن،ماشینای چینی هم زیادن امااونام ماشینای با كیفیتی هستن كه كاملاًبا نمونه های خارجی قابل رقابتن...

براستی چرا از اون ماشیناو جنسای بی كیفیت توكشور من زیاده ولی اینجا نیست یا اگه هست خیلی كمه؟



احمد مهرانفر در چیناحمد مهرانفر در چین

 

براستی عامل اصلی ورود و استفاده از این جنسای بی كیفیت تو كشور من كیه؟

-چینی هایی كه به سفارش ما این جنسا رو تولید می كنن؟

-بازرگانانی كه بخاطرنابخردی و سود بیشتر اینا رو سفارش میدن؟

-كسانیكه می تونن از وروداین اجناس جلوگیری كنن ولی بخاطرمنفعت شخصی نمی كنن یا ماهایی كه اونا رو می خریم و مصرف می كنیم؟ خدایا آیا این حق ایران و ایرانیه؟ خدایابه من -خودِ خودِ من-این قدرت تشخیص وتوانایی رو بده كه بیش از اینكه به فكر منافع و مصالح شخصی خودم باشم به فكر منافع و مصالح عمومی جامعه ام باشم. خدایا به من -خودِ خودِ من-این قدرت تشخیص و توانایی رو بده كه خوب باشم و به هموطنام خوبی كنم نه بخاطر ترس از تو بلكه به این دلیل ساده كه خوبی خوبی میاره و بدی...بدی»



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : صفحه شخصی احمد مهرانفر