کارگردان "رخ دیوانه" : شنیده‌ام در فضای مجازی مثل وایبر و یکی دو سایت شیطنت‌هایی انجام شده و اعلام کرده‌اند که سناریوی فیلم «رخ دیوانه» از روی یک فیلم هندی به نام «شیطان» که سال 2011 ساخته شده‌، کپی شده است.

ابوالحسن داودی که این روزها فیلم «رخ دیوانه» را در حال اکران دارد‌، با ابراز تاسف از درج مطالبی درباره کپی بودن فیلمنامه این فیلم گفت: به نظر می‌رسد دوستانی که این شیطنت‌ها را انجام می‌دهند، کمی ناشی هستند.

این فیلمساز در گفت‌وگویی ، توضیح داد: شنیده‌ام در فضای مجازی مثل وایبر و یکی دو سایت شیطنت‌هایی انجام شده و اعلام کرده‌اند که سناریوی فیلم «رخ دیوانه» از روی یک فیلم هندی به نام «شیطان» که سال 2011 ساخته شده‌، کپی شده است.

داودی اضافه کرد: من خود این سایتها را ندیده‌ام اما شنیده‌ام که این شیطنت‌ها انجام شده است و به نظر می‌آید کسانی که این شیطنت‌ها را انجام می‌دهند، کمی ناشی هستند. زیرا پیش از این در مورد فیلم قبلی‌ام «تقاطع» نیز اعلام کردند که از روی فیلم crash کپی شده است. در حالی که فیلمنامه هر دو فیلم من هرکدام بیش از پنج سال قبل از ساختشان، نوشته شده بودند.

این کارگردان سینما تصریح کرد: فیلمنامه «رخ دیوانه» آبان ماه سال 87 پروانه ساخت گرفت که حدود اکتبر سال 2008 می‌شود و این فیلمنامه سه، چهار سال پیش از دریافت پروانه ساخت، نوشته شده بود.

او ادامه داد: بنابراین از دوستانی که این قدر تلاش‌گر هستند و به طور جدی مساله کپی فیلمنامه‌ها را پیگیری می‌کنند، می‌خواهم که این فیلم ساز هندی را به جرم سرقت از فیلم ما معرفی کنند!

فیلم «رخ دیوانه» جدیدترین ساخته ابوالحسن داودی است که این روزها در حال اکران است، این فیلم جوایز گوناگونی از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد و به عنوان اثر برگزیده مردمی نیز انتخاب شد.

طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی،امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد ، بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش و امیرمحمد زند در آن بازی کرده‌اند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir