درخواست آنجلینا جولی برای کمک به آوارگان سوریه
آنجلینا جولی، بازیگر هالیوودی و فرستاده ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل خواستار اتحاد و مسئولیت‌پذیری شورای امنیت در قبال چهار میلیون آواره سوری شد. وی 11 بار با آوارگان سوری در عراق، اردن، لبنان، ترکیه و جزایر مالت دیدار کرده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کمک‌های بشردوستانه در حالی بر اعمال تحریم‌های تسلیحاتی و سایر تحریم‌ها علیه سوریه به خاطر "نقض حقوق بشر" تاکید دارد که آنجلینا جولی، فرستاده ویژه سازمان ملل از شورای امنیت خواسته تا به کمک میلیو‌ن‌ها آواره سوری بشتابد.

والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه از شورای امنیت خواسته تا کمیسیونی را برای تحقیق و بررسی مناطق درگیر و تصرف شده سوریه، نظامی کردن مدارس و بیمارستان‌ها و حمله به تاسیسات کمک‌ رسانی تشکیل دهد و به اعمال تحریم تسلیحاتی و سایر تحریم‌ها علیه سوریه بپردازد.

سازمان ملل می‌گوید حدود 440 هزار تن در جنگ داخلی سوریه گرفتار شده‌اند که هم اکنون در پنجمین سال خود به سر می‌برد. از این تعداد 167 هزار و 500 تن در مناطق درگیر دولت سوریه و 228 هزار تن در مناطقی هستند که داعش و مابقی گروه‌های افراطی تحت تصرف دارند.

بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل ادعاها درباره اینکه دولت سوریه مناطق این کشور را تصرف کرده و مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم می‌شود، بی‌پایه و اساس خوانده است.

در همین حال آنجلینا جولی، بازیگر هالیوودی و فرستاده ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل خواستار اتحاد و مسئولیت‌پذیری شورای امنیت در قبال چهار میلیون آواره سوری شد. وی 11 بار با آوارگان سوری در عراق، اردن، لبنان، ترکیه و جزایر مالت دیدار کرده است.

این بازیگر به شورای امنیت سازمان ملل گفت: آوارگان سوری نمی‌توانند به این شورا بیایند، از شما خواهش می‌کنم که به دیدنشان بروید. من از شما به خاطر ناتوانی در از میان بردن این دو دستگی و نفاق برای از میان بردن جنگ داخل سوریه انتقاد می‌کنم.

سازمان ملل می‌گوید 220 هزار تن در جریان جنگ داخلی سوریه کشته و حدود 6 / 7 میلیون تن هم در داخل این کشور بی‌خانمان شده‌اند. آموس نیز از شورای امنیت خواسته تا پیامی واضح به عاملان این جنایت‌ها بفرستد مبنی بر اینکه این موارد بدون مجازات نمی‌ماند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir