عصبانیت رضا رویگری از سریال های مبتذل ترکی!
رضا رویگری، خواننده و بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مدتی است که در بستر بیماری هستم و اگر بیماری اجازه دهد در نمایشگاه کتاب حضور پیدا خواهم کرد.

رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که مدتی است به علت بیماری تحت نظارت پزشکان است گفت: وضعیت جسمی مناسبی ندارم اما اگر بتوانم به نمایشگاه کتاب می‌آیم چراکه زندگی من با کتاب عجین شده است.


وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب محلی است که به انسان آرامش می‌دهد زیرا بودن در کنار کتاب آرامش‌ بخش است به همین دلیل سعی می‌کنم هر سال در آن حضور پیدا کنم.


بازیگر فیلم «دلشکسته» در توضیح وضعیت مطالعه در کشور اظهار کرد: متاسفانه در بیشتر مکان‌هایی که پا به آن می‌گذاریم نشانه‌هایی از  کتاب و مطالعه مشاهد نمی‌شود و اگر در مترو یا اتوبوس هم کسی کتاب به دست است بدون شک آن کتاب، کتاب درسی است. در حالی که در کشورهای اروپایی شرایط متفاوت است.


خوانندهٔ سرود معروف «ایران ایران» ادامه داد: در گذشته وقتی دو نفر به هم ‌می‌رسیدند در رابطه با آخرین کتابی که خوانده بودند صحبت می‌کردند در حالی که امروز تنها بحث مردم سریال‌های مبتذل ترکی است که هیچ سازگاری با فرهنگ ایرانی ندارد و تنها به سست کردن بنیان‌های خانواده می‌پردازد.


رویگری که آخرین بار با سریال «معراجی‌ها» روی آنتن رفت در پایان اظهار کرد: اسم کتاب باعث تحریک دانایی می‌شود به همین منظر توجه به این موضوع باید در اولویت‌ برنامه‌های فرهنگی کشور باشد.


بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir