ضیافت شام جشنواره فیلم فجر!
ضیافت شام مهمانان خارجی جشنواره فیلم فجر با تقدیر مهمانان روسی و افغانی از رئیس سازمان سینمایی همراه شد.

در این مراسم که در باشگاه دیپلماتیک برگزار شد، حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) در سخنانی، سینما را بهانه‌ی خوبی برای دور هم جمع شدن عنوان کرد و گفت: سینما نشان می‌دهد قدرتمند است و می‌تواند همه ما را دور هم جمع کند و این جشنواره‌ها هم قدرت هنر را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه در دنیای امروز بیش از پیش نیازمند گفت‌وگو و دور هم جمع شدن هستیم، ادامه داد: خیلی از مهمانان با حضور در ایران از شرایط موجود در کشورمان متعجب می‌شوند و متاسفانه واقعیت‌های ایران کمتر معرفی شده است.


ایوبی در بخش دیگری از سخنانش در حالی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد، گفت: ایران مهد فرهنگ و سرزمین بزرگانی چون حافظ و سعدی و مولاناست.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه تئاتر و سینمای روسیه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های سینمایی دنیا ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران جشنواره فیلم فجر نشانی را به رئیس سازمان سینمایی اهدا کرد.

رئیس اتحادیه سینماگران افغانستان نیز با اهدای هدیه‌ای به رئیس سازمان سینمایی از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها قدردانی کرد.

در این مراسم سینماگرانی چون مسعود کیمیایی، علیرضا شجاع نوری، روح‌الله حجازی‌، مرتضی شایسته‌، بیژن امکانیان‌، مرتضی رزاق کریمی‌، غلامرضا موسوی،‌ سیروس الوند،‌ علیرضا زرین دست‌، مجید مظفری‌، کتایون ریاحی،‌ قاسم قلی‌پور‌، بهرام اردلان، محمد رضا شفیعی و هیات داوران جشنواره از جمله نیکی کریمی،‌ منوچهر محمدی‌ و رضا میرکریمی‌ حضور داشتند.


هنگام اهدای نشان به رئیس سازمان سینمایی،‌ ایوبی از علیرضا رضاداد (دبیر جشنواره)‌، آرش امینی‌ (مدیر بخش بین الملل) و محمدرضا تابش (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی) دعوت کرد تا به روی سن حضور داشته باشند.

پایان بخش این مراسم اجرای موسیقی برخی از فیلم های ایرانی با پیانو بود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir