شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن از روز 14 می آغاز شده و تا 24 می در جنوب فرانسه ادامه خواهد داشت.باهم نگاهی می اندازیم به فیلم هایی که در روز هشتم از این جشنواره اکران خواهند شد.

در روز هشتم جشنواره فیلم کن 2015 فیلم های زیر اکران می شوند :


1 .فیلم سینمایی  Mountains May Depart

محصول چین و فرانسه
کارگردان: جیا ژانکه
بازیگران: ژائو تائو

خلاصه داستان: فیلم سه بخش دارد که به ترتیب در سال‌های 1990، زمان حال، و استرالیای سال 2025 اتفاق می‌افتد.

جیا ژانکه فیلمساز و فیلمنامه‌نویس سرشناس چینی از مهم‌ترین سینماگران "نسل ششم" جنبش سینمای چین است. او سال 2007 برای فیلم هنوز زندگی (Still Life) برندۀ شیر طلایی بهترین فیلم جشنوارۀ ونیز شد. او با فیلم جدیدش چهارمین حضور خود در بخش مسابقۀ اصلی کن را تجربه می‌کند. بازیگر نقش اصلی این فیلم ژائو تائو همسر ژانکه است.



2 .فیلم سینماییYouth

محصول ایتالیا
کارگردان: پائولو سورنتینو
بازیگران: مایکل کین، هاروی کایتل، پل دانو، راشل وایز، جین فاندا

خلاصه داستان: فیلم داستان یک رهبر ارکستر بازنشسته را روایت می‌کند که همراه با دخترش و دوست او، در هتلی در کوه‌های آلپ تعطیلات می‌گذراند. او طی این تعطیلات دعوت‌نامه‌ای از طرف ملکه الیزابت دوم دریافت می‌کند تا کنسرتی برای شاهزاده فیلیپ اجرا کند.

فیلم قبلی این فیلمساز خوش‌قریحۀ ایتالیایی را که یادتان می‌آید. شاهکار زیبایی بزرگ (La grande bellezza) با الهام از شاعرانگی ناب سینمای فدریکو فلینی، نه تنها منتقدان کن را شگفت‌زده کرد، که در اکران جهانی‌اش هم غوغا کرد و جوایز گلدن‌گلوب و بفتا و اسکار را ربود. جوانی که با حضور ستارگان بین‌المللی ساخته شده، دومین فیلم انگلیسی‌زبان سورنتینو پس از فیلم عجیب و خیره‌کنندۀ اینجا باید همان‌جا باشد (This Must Be the Place) و ششمین حضور او در کن است. بیشتر صحنه‌های این فیلم در ماه مه 2014 در سوئیس فیلمبرداری شده و بعضی سکانس‌ها هم در رم گرفته شده‌اند. عنوان ایتالیایی فیلم La Giovinezza نام سرود ملی ایتالیا در زمان موسولینی است.


تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ